2015 hur sammanfattar man detta händelsrika år.

2015 hur sammanfattar man detta händelsrika år.


Det har varit mycket skratt och en del tårar och farväl.


Utställningsmässigt har det gått bra, jag lyckades med vad jag bestämde mig, Iza skulle bli klar med sitt Championat och det gjorde hon med besked och tog en hel del BIR och BIS placeringar.


 
Agatons utställning har varit ganska svajig, en del mycket bra resultat och andra mindre bra. Han är en privat kille som kommer stå på tillväxt!
 
 
 
 

Och Lure coursingen gjorde Iza det hon skulle hon blev för 3:dje året i rad och även med dålig start -Vinstrikaste LC varghund- och direkt kvalad till LC EM 2016.

 
 Idun ja min älskade Idun gav mig en enormt fin och djupt älskad kull på 8 st. För att i September drabbas av något så ovanligt som Lunglobs vridning och fick somna in. En operation hade kunnats göra men att bara leva med 25% lunga är inget jag utsätter henne för .. vad är det för drägligt liv ?

Idun på LC prov !
 
 
I samband med Iduns kull hade jag 2 tjejer att välja mellan och jag valde att behålla Electra och låta en god vän ta över Ecco.

Jag verkligen älskade Electra min lilla huligan tjej , men efter ett högt fall och en skada som först upptäcktes när hon började växa så fick hon veckan efter sin mor somna in enbart 6 månader.

 
 
 
JAG var helt förkrossad, men mitt i all bedrövelse fick jag köpa tillbacka Ecco, inte för att de tröttnat på henne eller något utan bara för att jag måste få ha något efter Idun hemma.
 
 
 
Jag är för evigt tacksam över denna osjälviskheten !
Ecco är mitt guldkorn.

Under 2015 så har även 2 drakar lämnat jorde livet Saga och Wigge nästan 8 år båda två. Mitt hjärta värker så , de båda hade enorm plats i mitt hjärta.

 
 

Jag har i storts ett kontakt med alla valpar men tyvärr är det alltid någon som drar sig undan och de är bara att acceptera, hade denna personen varit ärlig från början hade saken nog varit lite annorlunda. Men jag önskar dem båda verkligen LYCKA TILL och de ska veta att behöver de mig så finns jag här utan anklagelser, för hur det än är så valde jag h*n som ägare till en av mina drakar.

De övriga drakarna är älskade och jag får hela tiden uppdateringar och det gör mig så glad, tack för att ni tar hand om dem så.

Jag hoppas att 2015 slutar utan för mycket fyverkeri och rädda hundar samt 2016 kommer börja med ett lätt hjärta, för wow det är mycket planerat och som skall genomföras.

Gott Nytt År alla goa !
//Sanna och Drakarna på Kennel Dragon Light´s

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0