Livet i en valplåda.

I går blev jag helt klar med all uppdatering som jag har legat efter med när det gäller hemsidan.
 
Valparna växer så det knackar, jag avmaskade dem i slutet av förra veckan vilket resulterade i dåliga magar så jag stoppade nötfärs tillgången och gav dem Canicur.
De blev stabila igen och jag struntade helt i nötfärsen utan gav dem lite hundmat i stället, vissa åt bra andra mindre bra för det var ju ganska "äckligt" *ha ha*
Men 1 eller 2 är inte 100% ok i magen ännu så det var Canicur igen och vägning.. INGEN viktnedgång på 4 dagar mellan 400-500 gram uppåt i stället = vilket är bra.
Och så har de börjat komma in i tandåldern .. och då kan de verkligen bli rötna i magen.
Även Idun är röten i magen , nu ska de äta Canicur i nån dag till (små små doser) för att bromsa upp så de inte förlorar vätska samt fortsätta ge dem lite lite hundmat.  Det är en svår balansgång. *suck*
 
De har öppnat ögonen helt nu och har fått stor attityd.
 
Den Orange pojken :) glor stadigt!!
 
Röda tjejen hittar alltid perfekt ställe att sova på ...
 
Agaton har smygit sin in för att titta på de små .. han står och visslar på dem eller om det är Idun han roppar på så fort de rör sig vet jag inte.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0