LC Mariestad

Fick fixat valpvakt till de små så jag och Iza kunde komma i väg på årets första LC prov.
Underbara Karin tog på sig jobbet att mysa och sköta om de små drakarna och mamma Idun .. TACK !!!
 
Jag visste med mig själv att Iza inet var i absolut bästa kondition och lite rund om magen är hon efter löp och början av valparna. Kondisen blir ju lite lidande då man inet kan vara lös dagligen och man trivs bäst på rygg i soffan *ha ha ha*
 
Men i jalla fall vi begav oss till Mariestad och tog Agaton med oss.
Anna var där med sina 2 vargar och den finska varghunden blev struken så någon av dem skulle få springa själv.
 
I första omgången blev Iza lottad med Jizza (Annas unga tik)
Båda två var jätteduktiga men efter halva loppet så saktade Iza in och lätt Jizza göra det mäste jobbet.
Det var inte samma "umff" som innan och jag tror det bottnar i sämre kondis.
 
 
 
Efter ha varvat ner Iza så tog jag med Agaton ut. Han sköte sig kanon.
Tyckte i bland att världen var stor, speciellt då de andra hundarna vrålade och for omkring men han var med och tittade :)
 
 
 
 
Till Lopp 2 så tyckte Iza (som man kan se på bilden att det var dax att åka hem )
 
Duktiga LC partner :)

Annas tik Jizza blev 1:a & tog sitt 2:a CERT
Iza blev 2:a med knappt 1 poäng till Annas andra tik Godiz som blev 3:a

Blir att hårdträna med cyklilng och längre promenader .. får ta det emellan valpköpare och valparna.
Idun har sin rehab inplanerad efter valparna så vi kommer ut på banan igen,
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0