Norrland tur & retur

Närmare bestämt Nyland ca 10 mil i från Sollefteå.
(var meningen att jag skulle jobba egentligen men som tur var så slapp jag)
 
Jag och Camilla tuffade i väg på Torsdag kväll med hennes bil och husvagn med 3 varghundar och 6 saluki då hon var snäll och tog med stödhund som tyvärr uteblev. 
Vi Var uppe på fredag kväll.
 
 
Provet var på lördag och morgonen var typiskt varghundsväder Ruggigt och grått.
Vilket passade mina varghundar perfekt och de gick ut först!
 
I lopp 1 så hade vi en dunder duktig pilot som körde vargarna kanon, jag har aldrig sett Idun göra ett sådant bra lopp.
Galopp och följde trasan och syster Iza hela vägen.
 
 
 
 
 
Jag var mäkta stolt över dem :)
 
Till lopp 2 så hade solen tittat fram och känsliga Idun såg inet lika taggad ut och tyvärr blev piloten lite för ivrig och fick inte med dem lika bra.
 
 
 
 
 
 
Tyvärr fick Idun inte tillräckliga poäng för att ta cert men hon fick ännu ett godkänt lopp .
 
Agaton han var med och fixade både det ena och det andra, han har verkligen kommit sig och är med på det mesta men ännu är folkmassor lite jobbigt.
 
 
Så den största tryggheten är bilen ;)
 
Vi började köra hemmåt efter prisutdelningen och övernattade på rastplatsen Ångersjön.
 
 
En jättefin plats med uppvärmd toalett ;)
 
Vi var hemma i Kållered ca 19 på kvällen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0