Resa Tyskland T&R

Fredag 10/10  kl 20.30 hämtade Camilla upp mig och vargarna dax för min första resa till Tyskland för LC.
Vi tuffade på och tjötade på. Via Helsingborg-Helsingör, Rödby -Puttgarden innan vi var framme i Großenaspe Tyskland kl 05.00 på lördag morgon 11/10
Rastade hundarna och utfodrade dem innan vi slummrade i ca 1 timme innan det var dax för intjeckning.
Betala och besikta samt lämna in böckerna sedan den vanliga väntan och tjötet med andra folk.
Provköra banan och sedan var det äntligen dax.
LC provet var lite lite annorlunda än hemma i Sverige.
För det första så har de inhägnat med plastlina så hundar kan springa utan munkorg sedan har de ingen starter i våran bemärkese att de ryggdunkar utan de ropar Loss.  Så tjuvstarter kan förekomma.
 
Mina tjejer blev lottade att springa mot varandra och gjorde det som alltid kanon, vet inte vad som hänt med Idun men hon springer hela tiden och skrattar.  Vilket är bara posetivt.
 
Iza var vitt : (SE Dk No LCCH Dragon Light´s Silver Tistel) & Idun var röd : (Se Dk Uch Dragon Light´s Skogs Stjärna)
 
Iza har superkoll på trasan.
 
Och de har Idun med. Aldrig hon släppte den med blicken.
 
Som vanligt är Iza snabbare men Idun kom i ett jehu i slutet.
 
 
I mål.. död åt den tyska trasan.

När jag gick av planen så kom det fram flera stycken och var så imponerade av Iza och nästan drägglade  på henne. Aldrig de hade sett en sådan snabb varghund och så stark. Hon var en fröjd att se. De var mäkta imponerade.
 
Jag sträckte extra på mig då hon & Idun är ju från eliten i Sverige. och mina egenuppfödda tjejer.
 
Sedan blev det ju en orolig lång väntan på poängen. Skulle Idun få springa om.....

Vilket hon fick HURRA...
 
Även till lopp2 så bar Iza vitt och Idun rött.
 
 
 
 
Tjohooo den är snart död.
 
Jag är grymt stolt över mina tjejer. Banan kankse inte var den längsta ca 7-800 m men den var tung och backig.
 
Rastade av dem extra noga innan de fick vila och jag inväntade prisutdelningen.
Eftersom vi skulle med färjan tog de Varghundarna och Salukina först .
 
Iza 1:a BIR 102 poäng.
Idun 2:a 82 poäng
 
Max var tydligen 120 poäng. :)
 
Vi reste vid 18.00 på lördag från LC provet och kom fram till Puttgard där vi had 10 min på oss innan Bordershoppen skulle stänga, vi slängde oss in och som tur visste vi på ett ungefär vad vi skulle ha.
Sedan tuffade vi på via Puttgarden-Rödby, Helsingör-Helsingborg efter det så började vi känna oss sega, så sega att tom. jag såg dubbelt.....
Vi fick göra 2 stopp och slumra och försöka sova innan jag var hemma i Kållered kl 07.00
 
Väl hemma blev Idun överlycklig över att far fanns kvar hemma och alla 3 fick frukost. Satt uppe en stund och tjötade innan jag la mig en studn vid 10-11 tiden och sov till 13.
Hela söndagen gick åt att bara vara och surfa på mobilen, orkade inte ens öppna datan.
 
Oftaligt rolig resa men nästa gång så måste vi nog planera in lite mer sömn än vad vi gjorde ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0