Traditioner är bra

I år igen så var det BULLAR som bakades i en liten version än vanligt..
 

Det blev bara 69 då Idun beslutade sig för att knycka 1.

Senare på eftermiddagen kom far med grisen och styckningen inledes.
 

Detta är något vi har gjort (tror far sa) 28 år. Vi köper direkt från en bonde vars grisar går ute och bökar de mår bra och lever bra innan de får göra våra liv lite godare.

Som alltid när styckningen är klar så äter vi en bit av grisen och ja i bland kan de se ut så här.
 
Lava har inget bordskick och är ganska ohyfsad och hon tycker att far har ätit klar.

Har även börjat göra i ordning Helge (Dragon Light´s Smultronklöver)

Kortet taget Måndag 9/12

Men jag insåg ganska snabbt att jag bara kommer ta det värsta.. Klor, tassar och en jäkla massa på kinderna och kragen.. haha han är allt bra söt.
Så super snäll låter mig göra vad jag vill med honom...  Tyvärr får vi göra allt inne då det regnar i vanlig ordning.

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0