Skam den som ger sig

Jag har alltid velat hålla på med LC med hundarna men har ärligt talat inte fått tiden att räcka till och jag har satt  hundutställning och annat förre.
Men nu har jag 2 unga tjejer (14 månader) som verkar tycka jakt och föremål som flyger i väg på olika sätt är spännande och skoj.
Så nu har jag satt mål att jag ska testa LC på dem båda och se vart det leder oss,
Nu har jag börjat vänja dem vid munkorg med lite leverpastej och det går kanon, Iza är enkel att sätta på medan Idun nja ... ja ja det tar sin tid.
Så snart de har träning igen så ska vi åka ditt.
 
 
Ska även gå en ny utbildning med Iza och få lite mer tips, den tjejen hon bara älskar att få jobba medan Idun.. ja min stora grå hon har en vilja av stål och vill göra lite som hon själv vill.
Men spårning är något hon verkar fortfarande tycka är kanon så de ska jag fortsätta med.
Lava min underbara drottning gör jag allt med. Inga tråkiga miner där inte.
 
 
Nästa helg är det åter dax för kennelträff, de blev någar mindre än vad som hade utlovas så vi hittar på något annat än bara grilla och umgås. Så alla ta med eget fika och varma/oömma kläder.....
Så syns vi kl 10.00 på parkeringsplatsen..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0