Enköping SVVK/Ö

Upp tidigt tidigt...  köra långt långt med regn och mörker som sällskap.
Elin var med som supersällskap.
In med alla saker och rasta av hundarna innan vi mötte Anna med bröthögen Zimson och snälla vänliga Mini.
Efter det trillade de in många varghundar både stora och små. Finns det något underbarare än varghundsbebisar ?
 
I dag hade vi en fransk underbart trevlig domare.
Först ut var Zimson i Junior och han skötte sig kanon, krokade tass med domaren och ville gosa mer
 
 
-Hum matte vad gör du där??? -
I bästa hane fick jag äran att ställa lille pojken eftersom Annas andra hane Mini gick vidare.
Han är inte super enkel att ställa (behöver lära sig att stå stilla) men han e så söt.. Men men yngts åkte ut .
 
Sedan var det Izas tur, min underbara lilla tjej charmade domaren och domaren var lyrisk över hennes feminism och skuldrar bett och tänder mm mm.
Men naken och ung som hon är så kunde jag förstå att det inet skulle gå hela vägen men jag e nöjd med henne.
 
Efter Iza var det syster Iduns tur. Hon är så go men hon tyckte domaren inte var exakt det man kan önska sig i varghundsögon. Hon snubblade på placeringen pga av att hon sjunk i hop över ryggen i slutet för hon VILLE INTE mer. Domaren sa det flera gånger...
Men men det är bara att träna och försöka mera gånger.
 
Och så var det drottningens tur, Lava var verkligen på G` hon svassade runt och var så lycklig och änny lyckligare blev hon när hon upptäckte godiset .. jag bara älskar denna hunden.
I dag tyckte hon det var så skoj att jag var tvungen att "dämpa" henne. Men hon kan verkligen röra sig.
 
Zimson  (Dragon Light´s Stormhatt) EXC 1 CK BIR-JUNIOR & BIS 4 -JUNIOR! -Grattis Anna
Iza        (Dragon Light´s Silver Tistel) EXC 1 CK BIM-JUNIOR
Idun      (Dragon Light´s Skogs Stjärna) EXC 2 CK
Lava     (SeUch Dragon Light´s TrollhasselEXC 3 CK
 
UPPFÖDAR KLASS 2 HP
 
Även om vi inte vann eller placerade oss i BH/BT så gör det inget, vi hade skoj och det var länge sedan jag längtat till utställning som jag gjorde i går. Och ja det märktes på Lava.
 
Tack Anna & Elin för en mycket trevlig och skojig dag .
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0