Värmen har kommit

I flera dagar har värmen varit här, värmen har legat runt 25-27 grader C och istället för gymet så har jag tagit svängen upp i skogarna och besökt olika "hemliga" sjöar *haha*

I Måndags var vi i Lindome och besökte Abborstjärn vilket var år sedan, det hade verkligen grott igen och udden som brukar synas låg djupt under vattnet.
Alla hundarna hade skoj och lekte både i vattnet och på land.



Men den som njöt mest av vattnet var nog Lava.

tisdagen så fick Iza vara hemma då hon hade sträckt en muskel och var halt.
Så det blev bara jag , Idun & Lava som begav oss på väg på Bohusleden.
Vi gick en bra sträcka innan vi hittade den "hemliga" sjön.
Lava sin vana trogen badade medan Idun plötsligt blev en badkruka och höll sig lite på strandkanten.

 


I Onsdags så var det strikt passivitet för alla hundar, Iza var bättre men jag tar hellre det säkra framför det osäkra och håller henne i stillhet.
Så vi hamnade på Himlabacken där hundarna låg i skugga och jag trimmade Lavas ekorrkinder.

Och så kommer resten av veckan förlyta .-.. passivitet och lugn och ro. Detta mår alla bra av.
I dag Torsdag är Iza helt ok ... enligt henne själv men det är fortfarande lugn som gäller.

Och trimningen på hundarna har kommit i gång på allvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0