2 dagars utställning!

Denna helgen har varit fylld av mycket skratt.

lördagen 5/5 så åkte jag och Elin för första gången på utställning i Danmark nämligen Roskilde.
Det var lite nervigt att ta sig ditt, men så enkelt det var.
Körde bara fel 1 gång och det var faktist GPS :s fel, men det fixade jag galant.
Var som vanligt jätte tidig där men det gav oss en chans att rasta av hundarna ordentligt, äta frukost och kolla läget.
Anna A. och hennes gäng kom och det blev lite tjöt som alltid .
Det var 17 varghundar anmälda varav 8 st var svenskar....
Jag hade absolut inga för väntningar utan bara ha skoj.
Det var meningen att Elin skulle vissa Iza i dag men lilltjejen var så vild och studdsig och framförallt mattig att hon fick ta Idun som följde henne vart hon än gick.
Iza var sjövild i ringen, gosade in sig i domarens mage och bara var Iza. ♥



Och Idun rörde sig mycket elegant men att stå det är en annan femma... stor som hon är i kroppen ♥.


Men Elin och Idun skötte sig kanon!

Sedan var det min och Lavas tur, jag hade anmält henne i öppenklassen då jag hade fått rådet att göra det, men det ska jag inte göra igen. hon är ju champion då ska hon anmälas i den klassen.
Lava var lika vild som sin dotter... jag vet inte vad det var med dem.. ♥



Efter bedömningen så satt vi bara och var och såg resten av alla hundar innan vi tog oss hemmåt.
Våran nya rutin är att stanna och äta. vi hittade ett trevligt matställe.
Sedan fnissades det en hel del i bilen på vägen hem. Undra om det var matchocken haha

Resultat för Domare: Laura Cox

* Iza (Dragon Light´s Silver Tistel) Exc 1
* Idun (Dragon Light´s Skogs Stjärna) VG
* Lava (SeUch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel) Exc 3

Hundarna föll inte domaren i smaken men det får man ta. skoj hade vi ♥

Söndag 6/5
Vi fick sovmorgon... hämtade upp Elin med Iriz i dag för det var dax för helgens sista utställning i Lidköping / SKK
Kom i god tid satte oss och tog plats för Anna B. och hennes dotter Emma som hade med sig Hera och Saga.
Som vanligt när vi träffas så går munnen i ett på oss och det fnissas mycket.
Det var så underbart men ändå lite smärtsamt att se Hera, då känslorna gjorde sig lite extra påmind om min saknad efter Sota.
I dag var det 28 varghundar anmälda.
Mer tikar än hanar. och i dag haglade det verkligen VG så jag tänkte att nu var det kört, det blir vad det blir.
Elin tog Idun i dag med, de passar i hop men Idun måste förstå att man inte behöver stå och spänna sig.
Iza var som vanligt lika vild och glad.
Det gick som i går för de små.. (resultat nedan) men jag är ändå glad då de är fortfarande bara 10 månader och totalt outvecklade.
Sedan var det Iriz tur och ja det gicks om vanligt, men vad tusan gör det?
Hon sköter hanteringen och rör sig bra.. mycket mer än vad många andra kan göra.
Sedan var det Lava & Heras tur i championklassen... Lava var som vanligt LYCKLIG och glad och det var Hera med.
Det är en fröjd att se en 6 åring med de stegen Hera har och den frächeten och Emma är så duktig på att vissa henne.
Det gick kanonbra.. Lava blev BT 1 och Hera BT 2 och Lava gick vidare till att bli BIR.
Det tog en väldigt lång stund innan jag fattade att hon tog hem allt.
Hanen hon tävlade mot var mycket vacker och väldigt trevlig.
Sedan blev det en lugn väntan på gruppfinalen med fika och prat.
Och i Gruppen placerade sig Lava som BIG 4 .. kan ju lugnt säga att jag är stolt över min röda drottning ♥
Men hon var trött i slutet.

Resultat för domare: Lilliane De Ridder-Onghena

* Iza (Dragon Light´s Silver Tistel) Exc 1
* Idun (Dragon Light´s Skogs Stjärna) VG
* Iriz (Dragon Light´s Ice Crystal) VG
* Hera (Seuch No Uch Dragon Light´s Zayhna) Exc 2 CK BT 2
* Lava (SeUch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel) Exc 1 CK BT 1 BIR & BIG 4

Vilken underbart rolig helg vi har haft. Tack alla inblandade !!! 


(kort kommer snart)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0