En dag i Tvååker

Jag anmälde bara mitt lilla gäng till fredags utställningen i Tvååker.
 
Som alltid kom vi i GOD TID då det är ett rent helvete att få tältplats, eftersom utställningen har tältzoner och de har insläpp dagen innan för tältuppsättning.
Men efter en del fundering så satte vi oss bakom ett gängtält så vi kom lätt till ringen men man såg knappt något.
 
Idun var med som sällskaps dam i dag och hon frotterade siog glatt med Elin och med alla som kunde tänkas komma hennes väg.
Iza och Lava som båda löper låg i hagen.
Efter en liten stund kom Helge och darkarna var fulltaliga.
Mitt i allt så började det regna, kommer inte i håg vem av tjejerna som kollade upp vädret på sin mobil och ja där stod det att det var SOL över Tvååker... hehe då var det vi som inbillade oss när vi blev blöta.
 
Först ut av oss alla var Helge .. denna stora killen som är så mycket slyngel.
Domaren gillade honom och sa att han skulle vilja se honom när han är klar, nu behöver han växa på sig och bli stadig i kroppen.. haha kan inget annat än instämma.
Resultat för Helge (Dragon Light´s Smultronklöver) Exc 2 CK -dock oplacerad i BH
 
Helge (Dragon Light´s Smultronklöver) -bilden är tagen från utställningen i borås 1 Juli.
Av: Elin L.
 
Sedan blev det Iza´s tur när jag tog ut henne ur hagen ville bara Idun in så hon fick gå in och lägga sig hos mor sin.
Iza muttrade på en pojke som var i rumpan på henne, och det accepterar jag .. främmande hanar har inget i hennes rumpa att vara även om hon luktar sssååå gott.*haha*
Iza sköte sig jätte bra i ringet förrutom hon ville ha koll på de andra, men annars gick de hur bra som helst, jag är mycket nöjd med henne.
Resultat för Iza (Dragon Light´s Silver Tistel) Exc 2 - Ingen av junior tikarna fick CK.
 
Iza (Dragon Light´s Silver Tistel) -bilden är tagen från utställningen i borås 1 Juli.
Av: Elin L.
 
Sedan blev det lite väntan innan Lava.
Vi värmede upp och hon fixade och donade med att försöka få godiset.. en riktig tiggar tjej.
Och så var det dax, det hade nästan slutat att regna nu men Lava var inte nöjd. men jag kan inte trolla så vi fick göra det bästa av situationen.
Mitt i Lavas bedömning så blev domaren avbruten av en person som inte hörde våran ring till och jag blev faktist ganska irriterad. De pratade en god stund och det rä tur att Lava är så rutinerad som hon är och lätt inte detta bekomma henne.
Men efter en stund fortsatte det och i rörelse kände jag att hon inte sprang riktigt rent.. jag fick springa lite till och de släppte på henne, domaren frågade om hon var missnöjd med något och jag berättade om regnet och löpet då sa han att hon är för bra hund för att ge sämre bedömning på.
efter sista varvet så lossade det för henne och han sa - Där.. ja där är hennes rörelser
och placerade henne.
Resultat för Lava (Seuch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel) Exc 2 CK BT 2 R-CACIB
 
Lava (Seuch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel) -bilden är tagen från utställningen i borås 1 Juli.
Av: Elin L.
 
Hämtade rosetter och fixade lite innan vi packade ihop och begav oss hemmåt.
Jag var mycket nöjd med dagen men liten oro gnaggde i mig ang Lava så jag sprang och både Elin och en god vän hemma kollade på henne... hon har kanon rörelser ingen markering.
Så nu har jag börjat att massera henne så får vi se på nästa utställning.  
Är det vädret (då det har regnat på varje utomhus utställning) löpet eller är det något annat. Vi får se.
Men dagen var rolig och månag goda skratt har vi fått.
 
Tack Alla för en super trevlig dag!!
 
Sedan fick jag lite underbara nyheter från Alfta SKK 7 Juli
Gandalf (Dragon Light´s Spetshagtorn) var på sin första officiella utställning och placerade sig riktigt bra.
Excellent 1 -dock utan CK men han är så ung ännu.
Grattis Malin !!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0