Borås SKK

Dax för en ny utställning.
Hämtade Elin som vanligt men i dag gjorde vi lite annorlunda. Idun fick vara kvar hos Christoffer och morbror Wigge medan Iriz åkte med som sällskapsdam.
Idun verkar vara lika förtjust i Christoffer som han i henne, för hon kollade inte ens om jag var med när de gick hem utan hon svassade bara runt hans ben och var så lycklig!!!
På plats var det snabbt upp med tältet för ovanlighetens (ironi) skull så var regnet på ingång.
Tycker det har ta mig tusan regnat varje utställning nu sedan vi började utomhus.
Sedan var det rasta av dårarna och göra oss i ordning.
I dag var även Anna & Micke där med Zimson och så kom Carola med Helge också.. de underbara bröderna viftade bara på svansen åt varandra.
Iza som löper fräste högt åt Zimson...han har nog retat henne..igen medan Helge kommer undan med det mesta nåja när det gäller syster men inte när det gäller kusin Iriz....
Så började det.. Helge gick först ut med bror Zimson som nr 2. Han var alldelles spattig och vilder men efter några varv så började han lugna ner sig.
Placeringen blev på bröderna.
Helge (Smultronklöver) Exc 1 CK dock oplacerad i BH.
Zimson (Stormhatt) Exc 2 CK även han oplacerad i BH.
Men vad gör de .. de är ju bara små pojkar ännu.
 
Sedan rasade det på. domaren var en mycket noga och bra domare, han förklarade både till höger och vänster vad han ville ha och vad han ville inte ha.
 
Sedan blev det Iza´s tur..... jag trodde att detta går absolut inte vägen i dag men hon överraskar mig.
Iza sköte sig bra ville bara härja i ringen på det första varvet innan hon insåg vad jag var ute efter.
Men det gick vägen Iza´s (Silver Tistel) resultat blev Exc 1 CK men oplacerad i BT men mycket väl framvisad av Elin. Tusen tack vännen!!!
 
Sedan så blev det vila en stund innan Lava.
 
Under tiden jag ställde kunde jag se Iriz som låg utanför hagen, hon hade så mycket att göra. höll koll på allt, hon var nyfiken och öppen mot allt. Snossade med Ursula som var vänlig att föra resultaten.
Det var hennes dag i dag...
 
Så blev det Lava (Trollhassel)... jag kunde känna genom kopplet att hon var inte sitt vanliga spralliga jag utan mer dämpad och återhållsam. Det vissade sig i ringen...hon ville inte alls.
Men placeringen var god Exc 3 CK sedan åkte vi ur BT.  
 
Då jag hade 4 st från 2 kombinationer så ställde jag även upp i UPPFÖDAR KLASS och fick en dunderbra kritik och vann den med 1 HP!
Tack alla som ställde upp !

Efter bedömningen så blev det den sedvanliga tjöta och dricka kaffe innan allt packades i hop och vi körde hem.
Väll hemma möttes vi av en LYCKLIG Idun och en charmig Wigge som trodde han också skulle få åka den blå bilen.
Tusen tack Christoffer för att du passade henne...
 
Lavas ovilja har vissat sig det är troligtvis löp på gång.. hon luktar löp så det återstår att se när hon börjar.
Nu laddar vi för nästa helg i Tvååker och hoppas på minimalt med regn och mycket sol.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0