Vättlefjäll

Efter regn kommer ju sol heter det och jäklar vad fint väder vi hade.

Jag och tjejerna mötte upp Elin & Christoffer uppe Vättlefjällsparkering för här skulle det gå promenad.
Hälsade som alltid på mina drakbarn ♥  som blev så  överlyckliga att se gammelmatte, sedan släppte jag ut mina små huliganer som Wigge genast talade om vart skåpet skulle stå, han har en jäkla pli på dem.

På med alla koppler och i väg vi gick.

Efter en liten stund vek vi av mot skogen, där åkte kopplerna av på de 2 små och Iriz.
Det var ingen stopp på Iza & Iriz de två fann varandra enormt snabbt medan Idun tog sin egna lilla runda och naggade på sin syster i bland när hon hann i fatt.

Iriz vissade Iza hur man skulle gå ner i vattnet och vart det var djupast och roligast. Innan de dundrade vidare.
Lava var inte så brydd över annat än min ficka där de låg Frolic, hon gjorde allt för att få en frolicbit hoppade upp på en stor stenbumling vilket resulterade i att vildingen Iza kom nån sekund senare och skrämde Elin.. (hämnden e ljuv då Iriz skrämde mig på Gotland)

Sedan dundrade de vidare.

Som alltid är det mycket prat och skratt.

Vi stannade vid en liten udde och fikade med kaffe och hembakta bullar, släppte lös alla en efter en och till slut "skuttade" det 5 varghundar lösa, nåja Wigge skuttade inte så mycket utan ansåg Lava lukta ljuvligt (en vecka sedan hon slutade löpa) men han fick sig en åthutning av Lava både en och två gånger.
Medan Iriz när hon hade tråkigt gick och duttade i gång Iza som svarade lika snabbt på lekinviten. De där två.
Men med Lava vågar Iriz inte leka utan kastar sig ner och vissar sig så liten så tillslut nonchalerade Lava henne och återgick tioll att ha koll på min godis ficka.

Idun däremot var mer ute efter att märkla fred och gosa med både Elin och Christoffer.. idun är svag för Christoffer som de flesta av mina vargar är.... i blan dfick hon för sig att hon minnsan skulle vissa syster sin att hon också kunde ta henne och de började munhuggas. 

Och sin vanna trogen lämnade Lava inte min sida.

Mitt i all lek fick Iza för sig att det var något på ingång och varnade, vilket hela flocken backade upp på. Men det fanns inget där och allt återgick till lek igen..
Iza gjorde samma sak igen men denna gången så lyssnade bara Lava medan de andra reagerade inte. De väntade nog på Lavas reaktion som uteblev.

Solen hann komma till udden och lämna den innan vi vände hemmåt, valparna var väldigt trötta medan Iriz är nog en durecell kanin hon bara går och går och går ....osv osv osv.
Gisses vad får hon all sin energi i från ?
Men faktist så tog även den slut och hon lugnade sig.

Vid parkeringen så hade valparna bråttom in i bilen och de blev kö på inhoppet. De la sig tillrätta nära sin mamma och somnade.
Då upptäcker Elin att jaha Wigge hade blivit märkt av sin syster.. några hål.
Ja Lava hade ju "spottat" ut honom några gånger och han hade ju inte lyssnat utan gjort sig så stilig.

Efter lite prat så sa vi adjö och åkte hem.

Vid gamla Göfab i Gamlestan så såg jag att det brann i ett hus, det var riktigt övertänt och jag såg inga blåljus så jag ringde SOS och medela vad jag hade sett och vart det var, fick då svar att brandkåren var på väg och de hade ringt 1 person precis innan mig. Fick ett TACK.

Väll hemma så somnade valparna precis vart de var och jag slängde mig in i duchen.
Vi hade ju varit ute i 4½ timme med lek och bus.

Resten av kvällen gick i ett sömnigt töcken och jag somnade tidigt.

I dag söndag kommer inte vi göra något annat än bara gå kortisar och mysa, är helt själv hemma för en gång skull och jag verkligen njuter av tystnaden.

TACK ELIN & CHRISTOFFER för en mycket trevlig dag i går !
och tack Elin för alla kort som kommer när de kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0