2012 nytt år nya möjligheter!

Hej och hå nu har det redan gått några dagar in på det nya året och vi mår bara bra.
På 1 vecka har jag tappat 1 kg minskat massor i cm och då tillåt jag mig även äta mycket gott på Nyårsdagen.

Hundarna tog nyår som jag förväntade.. de sov igenom det.





Jag har blandade känslor inför varje nyår. Jag tycker fyverkerierna är vackra.





Men.. så kommer detta menet, de gör sådana fruktansvärda skador då många gånger är folket för berusade att köra bil men de får lov att tända på dessa.
Eller så låter de sina barn göra det.
De skjuts mot både folk och djur, i år så tog det verkligen illa hos grannnen där hela dess bohag brann upp då en "förvilad" pjäs kom in genom 2 dörrar och landade på deras tillbehör..
Sedan luktar de illa och låter .. men tyvärr är det också ganska vackert då och då.

Dagarna har gått bra, tog bort julen i går.
Så underbart att få allt till vardagen igen.

Min semester är bokad och klar, det blir självklart Gotland i år igen, denna gången på ett nytt boende, 8 dagar på underbara Gotland på äventyr.

Ett tag funderade jag på att sätta ut Idun på foder men nja vem kan man lita så mycket på ?
Kanske en gammal valpköpare ..... det återstår att se vad som sker.
Hon e ju så ljuvlig.



Snart är det MY DOG ... utställning på "hemmaplan" ett måste. 
Det blir visserligen många utställningar i år... nåja det är i jalla fall planen.

Iriz (Dragon Light´s Ice Crystal) ska undersökas också HD, HJÄRTA & ÖGON. Måste ju kolla så hon är ok inför planerad parning 2013.
Lavas (Seuch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel) planerade parning är 2013 och det blir hennes sista. Tycker 2 kullar räcker gott och väll.

Vi drakar önskar ett fortsatt trevligt nytt år och hoppas det går i samma anda som det började ..
i en rasande fart !.

 

Och vi ska minnas de vi förlorade 2011 med glädje i hjärtat och veta att de har de bra och väntar på oss vid regnbågens slut!



Vi älskar er för evigt! 
 
Låt 2012 börja ... jag är redo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0