Solsken

Äntligen solsken så man kan ladda sin kropp och humör.
Blev ingen hundvakt i dag så det var att stuva om i schemat. Fick bli en tur upp till Ishallen.

Som vanligt var alla 3 på tipp topp lekhumör, men det märks att Lava är vuxen eftersom hon leker en liten stund för att sedan traska runt och tigga godis.
Hon är fantastisk, hon vet att hon inte får något gratis utan man får jobba  för det, så hennes nya plan är kasat lite med bollen sedan komma och tigga.

De två små Iza & Idun retar gallfeber på varndra i bland, i dag var en sådan dag.
Iza vet när Idun är lite segare och då är hon och "petar petar petar" och "petar" på henne tills Idun surar till och jagar henne.
I dag gick planen lite sne då Idun vände på en femöring och nöp tag i Iza som genast vrålade till.
De retar varandra till tusen men när det väll gäller då backar de upp varndra.



Men annars var vi väldigt glada över att det var solsken och man riktigt njöt.



Mina vackra 3 hemma flickor.

När vi kom tillbaka till bilen träffade vi på en kvinna och hennes mycket vackra schäfer. jag är ingen schäfer fantast men denna var mörkröd och med svart sadel, ingen räkrumpa.
Han var riktigt trevlig också, vi pratade lite om vilka hundar som man brukar springa på, hon varnade mig även för de 2 älgarna som hade kommit riktigt nära husen på andra sidan åsen. Kon var tydligen lite folksilsk.

Visst jag kanske tyckte det var en trevlig hane men det gjorde inte Idun som låg i bilens säkerhet och muttrade på honom, Iza satt för ovanlighetens skull helt tyst och Lava brydde sig inte det minsta.

Vi sa adjö och jag hoppas verkligen att jag träffar på dem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0