Årets första utställningar

Årets första utställningar : Grupp 10 gick både Torsdag & Fredag.

Torsdag:

In tidigt för att få en vettig parkering men så skönt att inte behöva köra långt, möte som vanligt upp Elin & en mycket lycklig Iriz med Lava & Iza.. Idun fick vara hemma jag orkade inte ta med henne.
Hade även sällskap av en väninna till mig som ville strosa runt och kolla in sin egna ras Rizen.

Det var många hundar anmälda och humöret var på topp.
Blev inkallad att ställa Galgo, jag skulle ha tänkt mig lite för då dagen innan hade Lava jagat en råtta med mig i kopplet så jag hade ONT.
Och det blev väll inte bättre av allt springande men det är självklart man hjälper till.

Först ut i vårat gäng var Iza som verkligen var på topp det var så roligt med ALLA dessa varghundar stora som små.. hehe
Iza sköte sig strålande i ringen och fick en gudomlig kritik där domaren var lyrisk över hennes trav fast hon bara är 6 månader.
Iza (Dragon Light´s Silver Tistel) fick 1 HP & sedan blev hon BIR-valp
Men efter henne kände jag att jag inte klarade av att ställa mer utan behövde vila innan det var dax för Lava och sa i från.

Sedan trillade det in x-antal hanar och tikjuniorer innan det var Iriz tur.
Tyvärr var det väll inte mycket domaren tyckte om Iriz (Dragon Light´s Ice Crystal) och hon blev Diskad pga av trång underkäke.. svensk domare det säger allt haha.
Detta var hennes första disk. och enligt mig var hon inte värd den då hon har så mycket andra bra kvaliter men äch någon gång ska det la vara den första.
Iriz ja hon var lika glad för det och skötte sig STRÅLANDE!!!
Vi byte hundar och tog ut Lava som jag ganska tidigt under dagen hade sagt till Elin att i dag skulle hon både vara tung och oengagerad då hon höglöper.
*harkel*
Jag har aldrig varit med om hoppestuddsa och räser Lava.. haha hon hade så skoj i ringen och skvätte lite till alla pojkar (pinsamt värre) 
Men även för att inte vara domarens typ av hund så blev hon mycket bra placerad fast kritiken kunde man ju göra annat med.... *harkel*
Lava (Se Uch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel) Exc 3 CK dock opl. i BT.

Vi gick våran vanliga korta runda ...kissa hundar, då det var så långt till rastplatsen satte sig både Iza & Lava innomhus och de blir inga småpölar den som var duktig var Iriz.
Hämtade kritiker ..pratade lite med dem på Västra innan vi gick tillbaka, käkade lite och bröt sedan upp.
Jag stannade inte för stora ringen både jag och hundarna var helt slutkörda.

Väll hemma var Idun överlycklig att vi äntligen var hemma, det var massvis med pussande och mys innan jag somnade på soffan, vilket jag verkligen behövde.

Fredag:

Även idag var man tidigt eftersom man vill ju ha bra parkeringsplats. Min väninna var med i dag med. 
När vi gick bort till rastplatsen mötte vi Elin & Iriz som höll på att gå sönder av lycka vi var äntligen där. 
Lava tog ner henne på jorden direkt medan Iza var lika lycklig som Iriz haha.... de där två är stöpta i samma form tror jag. 

I dag gick vargarna först ut och Iza var ensam valp. skötte sig kanon och lekte lite i ringen.
Iza (Dragon Light´s Silver Tistel) fick 1 HP BIR-valp.

Det var fler hanar i dag så väntan för Iriz blev lite längre men vad gjorde det .. hon var social och pratade med folk.
Även jag pratade lite med folk, pratade med en person som hade en vargvalp.
Det är bara att inse att man har olika uppfattningar på hur en valp får lov att röra sig och hur den får leva.
Jag vidhåller fortfarande att varghundar är INGA PORSLINS hundar men för den delen så tar man det ju lugnt ändå. Det är ju bara att använda sunt förnuft.

så var det Iriz tur och i dag gick det bättre, hon skötte sig strålande, hon har verkligen kommit sig.
Iriz (Dragon Light´s Ice Crystal) VG och en klart mycket bättre kritik.

Innan det var Lavas tur så hände en insident som jag fick förfrågan om.. det var nämligen en varghund som "tuggade" tag i en annan och förde väsen precis vid ringen.
Jag fick förfrågan om detta är vanligt på varghundar och nej det tycker jag inte, sura kan alla hundar vara men personen tyckte att då sätter man sig inte nära ringen.
Jag sa till personen att ville de veta mer så prata med ägaren till hunden men ja folk e ju folk.
Det blev ganska stort prat om det av några nybörjare och veteraner. samt andra folk som stod och såg på detta.
Personligen tycker jag det är sorgligt att detta sker och kan inget annat än hålla med .. man sitter inte vid ringside om man har en grinig hund. Både för ens egna och andras hundars skull.

Sedan var det min och Lavas tur.. hej och hå vad hon var vild och hade skoj som bara den.
Hon placerade sig som gårdagen Lava (Se Uch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel) Exc 3 CK dock opl. i BT.
Jag tror hon har fått upp glädjen för utställningar igen. Vi fick nedslag på hennes rygg men den håller vi på att stärker med träning, hon får ju inte träna när hon löper så nu väntar vi bara på att få börja igen.

Efter bedömningen slog vi våra lovar runt innan vi satte oss och avnjöt lunchen innan vi kollade in Linnea & Igor.
Tiden bara flöt i väg och vi sog en hel del andra underliga incidenter hur folk beteer sig mot sina och andras hundar... jag förbluffas i bland hur folk är.

Plötsligt var klockan mycket och det var dax för hemgång.

Väll hemma möttes jag av en trött mor... Idun hade varit hemsk i dag... hehe
Och nu lämnade hon mig inte i fred... gulliga dumma lilla hund.

Tack alla för en mycket trevlig dag med skratt och chock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0