Askersund SKK

Jodå det blev ännu en utställning :-)
Denna gången hade jag bara anmält Idun och Lava , Iza fick bara vara med, vilket är nyttigt det med.
Och dagen till ära hade jag sällskap av Wictoria.
 
Som alltid blir det att åka tidigt för att få bra parkering och tältplats.
 
Upp med tält och sedan in med småtjejerna i hagen medan Lava fick vara ute med oss och mysa i skuggan.
Vila och fika och tjöta medan man väntade på sin tur!
 
 
Även Ursula och Jan samt Siw kom, alltid skoj med sällskap.
Idun lyckades ta sig ur under hagen, eftersom jag inte orkade bråka med henne fick hon vara med framme medan Lava las in till Iza som sov gött på rygg.
 
 
Så efter en lång lång stund var det äntligen dax för vargarna, det var en hel del hanar med innan det äntligen blev Iduns tur.
Ut i junior och fick Exc 1 CK dock oplacerad i BT.
 
 
Sedan blev det ingen pause för mig då jag hjälpte Ursula och Jan att ställa deras svarta tik Nessie (Magh Itha´s Highness) Exc 2 CK.
Jan hjälpte mig att värma upp Lava som var måttligt road av att vara i från mig.
 
Så var det äntligen våran tur och vi stretade på fast Lava inte hade drivet men var med ändå.
I sista springande runt så strulade hunden framför oss (ingen kritik till hunden framför) och bromsade upp hela alltet så jag valde att springa om men se där Nej det fick jag inte, utan blev lite bannad av domaren med andra ord när den framförvarande bromsar upp hela ledet så ska även vi andra stanna. Nu har jag fått lära mig det.
 
 
Lava placerade sig Exc 3 CK dock oplacerad i Bästa tik där Siw vissade henne (Tack för hjälpen) och då valde Lava verkligen att strejka och även där har jag fått lära mig att det är bäst att jag vissar Lava själv.
 
Efter bedömningen blev det vila i tältet och Iza fick vara ur hagen, lilla vrålapan valde att skälla ut ett gäng varghundar som gick förbi medan Idun boffade.
Det är inte trevligt när hon gör så och de är verkligen något vi tränar på att inte vråla på andra, hur nära de än kommer vårat tält.
 
Sedan var det bara att åka hem och snart är det dax att bege sig på semester.
Tack alla för en trevlig dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0