Måndags babbel :-)

I går var vi på Växjö utställningen jag och Elin med Lava & Iriz.
de var 23 hundar anmälda för en ny rysk domare.

Som alltid åker vi tidigt och det var faktist tur det eftersom vi i år satt i stora hallen och behövde få en bra plats.
Jag e så nöjd att jag har min hage då hundarna får lite avskillt och lite lugnare.
Vi satt och småpratade innan det var dax.

I ringen skötte sig Iriz kanon, hon sprang super men det var en lite udda bedömning , vi fick ju inte springa så det var ju inte lätt att vissa några rörelser på vargarna. Iriz (Dragon Light´s Ice Crystal) fick Very Good men både jag och Elin är nöjd med detta då kritiken stämmer överrens med vad hon är UNDER UTVECKLING *haha*

Sedan var det Lavas (Se uch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel) tur och ja bedömningen var minst sagt underlig, jag tror domaren redan hade valt sina då i en championklass på 4 st fick enbart de 2 första springa varvet runt men jag är nnöjd med Lavas insatser.
Hon hade skoj i ringen som alltid och hon fick Exc 3 CK dock opl. i Bästa tik.


I dag så behövde jag och tjejerna verkligen rensa skallen och röra på oss.
Jag beslutade att ta en "kort" tur bakom Ishallen men ja det slutade med en tur på 2 timmar.
Valparna & Lava var lösa hela tiden, Lava är så duktig med dem leker och stojar utan att vara för hårdhänt, hon vissar vägen och stundtals putter i dem i lerhögarna.
Jag hade 2 mycket mycket mycket svarta valpar med mig till bilen och en halvsvart Lava.
Men vi alla hade skoj och rensat våra system.
Jag tror Lava tyckte det var skoj att få leka med sina barn på annat ställa än bara på fotbollsplan.


I morgon ska jag ta stygnen och äntligen kan jag ducha av de små regällt.
På lördag ska vi på en inoff utställning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0