Hur man sammanfattar IDUN = Egensinnig

Idun är som de flesta av mina drakar .. kunnig i klockans tidvarv.

I går kväll strax innan 21.00 då det ska serveras kvällsmat enligt henne & hennes syster så valde jag den dumma matten att ta en promenad, först med Iza & Lava.
Sedan hämtade jag Idun.



Vid den vanliga gräsmattan så kissade den unga fröken och sedan ansåg hon att hon var minnsan klar och ville gå in, men jag hade andra åsikter och valde att gå en lite längre promenad.
Dock fick jag vara vänlig att koppla upp den lilla fröken eftersom hon ville hem.
Under promenaderns gång stretade hon emot hela vägen, hon ville minnsan in inte gå någon jäkla löjlig promenad.

När jag vände och vi gick hemmåt så var det en lycklig ung fröken som studdsade framför mig.
Jag tänkte att jag hade all valmöjlighet att träna lite nu ...bara hon och jag.

Så av med kopplet och sitt med godis och sedan hopp och lek, för att bli inkallad igen.
Första inkallningen gick kanon sedan ansåg Idun att det var löjlig och började vandra hemmåt.

Jag satte mig på huk och gjorde alla knep, hon tittade på mig och sa Kom hit i stället kärring...jag ska in och ha kvällsmat.
Sedan gick hon längre bort.... hon vände sig om några gånger innan hon gick med snabba små steg i väg förbi 2 skällande hundar och lite folk.

Jag var ju självklart tvungen att gå efter henne och varje gång hon stannade så gjorde jag värdens roligaste inkallning men  NEJ det gick hon inte med på... hon hade sådan superkoll om jag var med att de var hon som bestämnde...

När jag var vid dagiset så hade jag förlorat henne ur sikte och blev lite nervös..
De går ju all slags galningar häromkring men så fick jag syn på henne....

SITTANDE PÅ TRAPPAN  och väntade på mig.

När jag var nästan framme vid henne satte jag mig på huk igen och gjorde en inkallning och då kom hon ÖVERLYCKLIG och fick till en dunder inkallning ...

Sedan var det bara att gå in och ge henne, hennes älskade kvällsmål.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0