En hel dag i Lilleström Norge

Så var det dax för den näst sista utställningen i år och den är i Norge!

Hämtade upp Elin & Iriz tidigt som tusan, tänkte i år att vi skulle ta det lugnt och hoppas på bra väder hela vägen.
Det duggade lite och var becksvart ute men vi var på plats kl 07.02

Rastade av tjejerna som hade hög förväntan innan vi gick in, fick stå en liten stund i kö sedan hittade vi våran plats.
De var tur att vi kom så tidigt då de var många ringar och mycket folk. Ljudnivån var man kanske inte så glad i och man blev väldigt trött i huvudet av det.
Hundarna hade ju sin hage som de låg tryggt i och ljudet var dämpat.

Vi kollade in galgona och jag hade klart min egna favvo tjej där ♥

Rastade av hundarna och njöt av solen som tittade fram, busade med tjejerna i rastgården, facinerades av hur en del klädde sig. Allt från chock risa lackklänning till kortikort och nitar ....

Så var det efter LÅNG stund äntligen vargarnas tur. De var 36 vargar anmälda och 4 av dem var från Svergie 2 av dem mina egna.

De var många hanar anmälda mer än vad vi har i svergi och det var facinerade och roligt att se dem alla, jag föll handlöst för en av hanarna ... han var stor, tung och grå..... mumma så underbar han såg ut ♥

Sedan var det tikarnas tur, Iriz (Dragon Light´s Ice Crystal) gjorde debut i Norge i Unghundsklass där hon fick ett GOOD pga av att hon (enligt domaren) var lite trång i käken och hade LÅNGA ben.
Men varken Elin eller jag blev vare sig övveraskade eller ledsna, vi vet vad hon är och hur hon ser ut. Det vi blev mest glad över var hennes sociala humör. ALLA var hennes duttitutt ♥

Sedan var det Lavas tur och jag hade lovat både henne och mig själv att bara gå in och ha skoj inte tänka på att vi faktist ville ha Cert och Bt placering.
Lava vissade sig från sin absolut bästa sida och njöt av att synas. Hon är underbar att vissa när hon är på det humöret.
Mycket riktigt så blev domaren glad i henne och hon fick Exc & CK och gick därmed vidare till Bästa tik klassen.
Det var en del som hade fått CK så det var månag och spänningen var hög.
Domaren tackade av några st och tills lut hade hon 4 kvar och Lava var en av dem.
Efter en hårresande konkurrans och bedömning placerade sig Lava som 4: ra.
Vad hon "föll" på var hennes rygg, vilket vi håller på att träna upp och kommit halvägs, jag berättade för domaren (självklart efteråt) när hon förklarade varför Lava hamnade där hon hamnade. Att hon har nyligen haft valpar (de är 5 månader nu) och vi håller på att tränar upp henne igen. Då fick jag ett Aha ja då förstår jag verkligen.


Lava (Se Uch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel) Exc 1 CK BT 4.
Domare: Tuula Plathan.

Resan hem däremot var ganska tuff, det började regna och blås något fruktansvärt men hem kom vi, dock med värkade axlar.

Tack Elin för en mycket trevlig LÅNG dag. Nu laddar vi inför Stockholm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0