Helgen

-Det bara blev så-
I lördags så var jag och tjejerna på besök hos min valpköpare Anna som har Hera (Sotas syster)  & Saga (Lavas syster) .
Mina flickor fick vara i en av de stora rasthagarna medan jag och Anna satt i en annan.
När Anna var och gav mina tjejer vatten så kollade jag lite igenom Sagas päls eftersom vågen stannade på 63 kg, det kändes alldeles för mycket för henne.
Och ops så började pälsen åka av och kliet i fingrarna fortsatte och Saga gick från Lejonman till naken fis.
Anna blev mycket ställd men detta var inget jag eller hon hade planerat men ju väll när klianet startar så sa det bara poff.. och Saga blev så fin.


Dragon Light´s Tussilago "Saga"

Sedan myste vi och pratade länge, vi åt grillat och udnerbar sallad med Jordgubbar i ...mmmmm
Efter en bra stund var det dax att åka hem.. mina tjejer var så utsvultna..hehe
Tack Anna för en underbar Lördag i rofyllt tecken och trevligt sällskap.

-SKK Utställning-
I söndags så var det åter dax för utställning, jag åkte upp och hade sällskap med mig, dock ställde jag ingen av mina tjejer fast de var anmälda.
Vi hade trevligt att bara vara åskådare men jeg blev ändå en handler...
dock INTE mot min vilja då jag verkligen gillar denna tiken.
En Junior tik 14 månader Magh Itha´s Highness "Nessie.
Domaren var mycket hård många VG och GOOD. och jag kan verkligen hålla med om mycket i domarens utslängning av hundar!
Lilla Nessie placerade sig som Exc BT 2 CERT. en kanonbra start på en lysande karriär.

Jag blev under bedömningen på en annan handler, det finns alltid vissa personer som är ute feter att förstöra för andra och springa upp i rumpan på framförvarande hund.
Man håller avstånd och speciellt när Golvet är halt och ringen var faktist stor nog för 4 hundar! 
Fy på dem.. så jäkla dåligt sätt. 
Kan man inte försöka vinna på ett mer regelrätt sätt så har man inget i ringen att göra.
 
Men annars hade jag en mycket trevlig dag och väl hemma så lämnade inte tejejerna mig i fred.
De hade fått spendera dagen med mor och far.

Fick även en riktigt trevlig nyhet min väninna Linnea och hennes underbara galgo Lipton tog sitt Danska Cert och kan nu titulera sig även med D Uch. Grattis tjejen!!!



Kommentarer
Postat av: Ursula Evje

Takk Sanna for underbar handling av Nessie, og for din omtale her på bloggen.

2011-05-09 @ 12:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0