Sota pärontjuv & Lava dygn 53

I går var det het het het, jag e så glad över de friska vindarna. Men graderna stannade dock på 30 grader i skuggan.


bildbevis!

Sota var på tjuvartagen i går, mor råkade ju äta päron som uppenbarligen var hennes *fniss*


Vad äter du på?


Men dela med dig vet ja..


Jag vill bara smaka en liten bit!

Hon är rolig min lilla Sota skrota!

Lava då.. jo hon är stor och tung, i dag mår hon bättre då det rä överskyat nära till regn och är bara 19 grader, men i går mådde hon pyton.


Hon e megastor nu.. jag räknade från mittersta parningsdagen och då är hon på dygn 53 +1.
Jag tror hon kommer valpa till helgen när far har kommit hem, så nu gör jag iordning valplådan med tidningspapper och valpningsbädden, hon får nämligen inte valpa i bian, hon väljer självmant att lägga sig där inne och bredvid bian så hon vill nog ligga lite hårt just nu så i dag åkler den bian ner i källaren för tillfället!

I morgon ska jag röntga henne för att få veta exakt antal.... det ger mig en liten chans att veta vad jag har att förvänta mig.

I natt väcktes vi alla av en åskknall som kom i 3 omgångar, det kändes som den var i mitt sovrum.
Fy tusan vad den lätt, jag höll på att trilla ur sängen haha ... tog en bra stund innan jag somnade igen och bara 15 min efter jag somnat så ringde klockan..dax för jobbet.
Väll hemma igen slocknade jag snabbt men vaknade med en dunderhuvudevärk som gjorde att det blev inget gym i dag.

Ha en fortsatt trevlig dag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0