Sådan moder sådan dotter & lite Lava ♥

Under uppdateringen av min hemsida i dag så snubblade jag över ett kort på Sota från hon var 14 m.
Hon var skranglig och spretig ungefär som en spinder ...
Och vips kom jag och satte i hop kortet på Iriz (hennes dotter) som också är 14 m.

De två är så otroligt lika varandra, förutom att Iriz har inet ärft Sotas tillräckliga front men man kan inte få allt.
Hon har sin mors vackra mörka ögon.. sådan ögon man drunknar i.
Hennes sätt att vara speglar mycket Sota men ändå har Iriz mycket egna saker för sig som att hon tjötar högt och länge om hon inte är nöjd.
Hon studdsar och leker på samma sätt som sin mor, gosar nästan exakt likadant, hon badar däremot EXAKT som Sota.. ner under vattnet.
Ja det är mycket Sota i Iriz och jag vet att Iriz kommer att bli en skönhet när hon växer till sig sådär runt 3-4 års åldern, hon kommer behöva mycket tid..
I Söndags slogs jag även av att Iriz är lik sin moster Hera (Se No Uch Dragon Light´s Zayhna) i bakbartiet, stabila och aktiva rörelser som bara kommer bli bättre och bättre!
Med andra ord Iriz är en udnebar kopia av sin mor, så även hon kommer nästan bli svart/grå vid 5 års ålder ♥



 
Lava då .. jo här hemma har det varit så lugnt i natt.
Lava har sovit utan större störningsmoment... jag har sovit utan att få en 77 kg tung mamma lutande på mig.
Vi får se när valparna har planerat att komma.
Men Lava tillbringar mer och mer tid i lådan nu när bian är utplockad, hon vill ligga på fäll och täcke bara.
Kansk eaccepterar bian i lådan efter valparna är födda, vi får se.
Hon däremot ligger gärna på bian när den står utanför valplådan.

Ha en fortsatt regnig dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0