Första smakprovet!

I dag beslutade jag att det var dax för valparna att smaka på hundfoder.
-Royal canin "Starter"- det samma som Lava går på nu. De kommer de äta i några veckor innan jag går över på deras ord.foder.

Knappt 1 tsk uppblött foder till dem var. Och detvar en upplevelse att se hur de reagerade!

Hane 1: Min stora matvrak fortsatte i samma still som allt annat.. Mumsade i sig utan det minsta knyssel..
 MAT ÄR GOTT! är hans motto!

Hane 2: Lite mer återhållsam innan han fick in det i munnen oj vad det mumsades medan han pratade .. haha

Hane 3: Nej va tusan ger du mig kärring.. var hans reaktion.. ville inte alls innan jag fick pött i honom några bitar då började han smaska och mumsa i sig det.

Tik 1: Hum vad e detta ... de e ganska gott.. smask smask

Tik 2: Åh mat mumsigt.....

Tik 3: Vad e detta .. de e något lurt med det.. munnen blir full mmm... ganska gott ändå

Tik 4: Åh så gött... smask smask

Tik 5: Jag e lite skeptisk men jag ska smaka...

Alla åt med varierande intensivetet.. så nu blir det 1 mål mat om dagen förrutom tuttar alltså haha.

Kommentarer
Postat av: Hélène

Hej!Grattis till alla fina bebisar! Vad ger du för foder senare? Fortsätter du med Royal Canin? Man får så många olika åsikter ang foder. Det är inte lätt att vara förstagångsägare till vargbebis! =))

2011-07-01 @ 16:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0