Tycker inte om regn!!!

Efter ha mått lite kast i dag så beslutade jag att ta med de stora upp i skogen, vi behövde komma ut och röra på oss och andas lite annan luft.
Det regnade ju så jag tag regstället på mig med mina nyinköpta fina stövlar ..
De stora fick vara lös och de skuttades en del medan regnet verkligen slog i backen så det studdsade.
Plötsligt kommer Lava fram till mig och haltar ..
Orolig som jag e så blev det undersökning på plats.. men ingen värme/smärta eller svullnad
Beslutat att fortsätt.. men Lavas hälta blir värre med regnets tackt så jag beslutar att åka hem.
Sota såg väldigt paff ut... blev det inget mer...
Väll hemma i garaget när jag öppnade bagage luckan stod hon på alla 4: ra och när jag frågade henne om hon hade ont så lyfte hon benet och såg så ynklig ut.
Pussade lite på henne och vi haltade hem... mot Sotas vilja.
väll hemma torkades de torrt och fick lite mattemys. och energi lades på att ta ut valparna 3+3 +2 i regnet *haha* sicken syn de var högt och lågt.
Inne igen med 8 trötta valpar så tog jag en kort tur med de stora igen och denna gången var det uppehåll....
och Lava haltade inte.. jag drog den omedelbara slutsatsen att HON TYCKER INTE OM REGN!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0