Min Söta Sota

Min juvel Sota har under några dagar nu inte varit sig själv, delvis började hon löpa 3 månader för tidigt och de var och är mycket med valparna.
Så när hon har börjat läcka inne så tänkte jag genast UVI eftersom allt stämde in på vad som hände i Maj.
Bokade tid hos vett, gjorde UVI provtagning direkt i kisseblåsan för att få det så rent som möjligt.
Ingen UVI men något för utspätt urin...
Ny undersökning eftersom både jag och vet. inte var 100% nöjd med resultatet.
Bakt. odling och provtagning.  och upp på Ultraljudsbordet igen.
Rakade magen och vände och vred på henne... och min underbara Sota ja hon bara tar det och viftar på svansen.. kan man annat än älska henne.
Livmodern såg inte direkt förstorad ut eller vätskefylld men någon liten förändring syntes.
I väntan på svaret la jag henne i bilenigen.. hennes högt älskade bil och jag är så glad över grindarna... 
Nu låg hon där och det regnade och hon njöt av vindpustarna som kom. 
Jag själv satt inne och väntade på svaret, pratade med folk som jag ofta gör. 
Träffade en Bullterrier som heter Elsa och är 10½ år jag måste erkänna att jag trodde hon var en valp först *haha* Så fräsch såg hon ut.
Träffade en staff valp på 12 veckors om var inne för den hade fått demodex... urk så trist ....
Så kom svaret...jo Sota har en liten liten livmodersinflammation och det blir tempning 2 ggr/dagen och antibiotika i 14 dagar.

Väll hemma blev hon mycket väl i mottagen av 8 valpar och en Lava som undersökte henne..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0