Jaha då skulle man ta tag i sitt liv.

Jag har äntligen beslutat mig för att rota tag i min vikt och kondition och har i dag kontaktat 2 gym.
*känner mig mycket modig och motiverad men den motivationen svalnade snabbt*

Den första var att de har inga instruktörer eller sådant och hjälp kände jag bara.. hur ska jag veta vad som är vad då det är MÅNGA MÅNGA år sedan jag tränade sist om jag ens gjorde det på gympan i gymnasiet ?
Där kostade det visserligen inte mycket men man hade ingen hjälp. 

Det andra är en större anläggning med en personlig tränare (som jag vet att jag behöver) samt hur man mäter sin kropps fett och med allt de där som ingår... hum ja det var ju inte direkt billigt nästan 10 000 kr  om man nu är medlöem vill säga och det kostar bara 300 kr/m och det ska betalas på stående fot..*hjälp* säger jag bara.. okej betalar man det omgående så har man ju en puchning att fortsätta då det inte är billigt men det är en hel månadslön för mig...   

Inte undra på att folk drar sig för det och inte undra på att jag håller mig långt undan det.. gisses säger jag bara..
Jag får ta en funderare på vad jag ska göra.. 

----------------------

Boendet för Gotland 2011 är klart !
Vi kommer bo på ett ställe som vi har redan bott på fast i ett annat rum, vi var välkommna åter då våra hundar skötte sig.
Kvinnan som äger stället berättade hur det var i år och jag kan inte fatta hur snuskiga många småhundsägare är, de hade sagt 4 hundar till henne men tog in 10 hundar som de lätt bajsa och kissa innomhus, inte ens rent efter sig gjorde det så nu står de stugorna unedr sanering.. Fy fasiken alltså, inte undra på att det är svårt för oss med hundar att få boende. 
Ägarinnan mindes mina vargar och att de var TYSTA och snälla och att vi gjorde rent efter oss. ◊

Nu väntar jag bara på att färjtiderna ska komma ut så man kan göra det klart...
Domarna till utställningarna kommer inte ut förren senare och det är utställning i 3 dagar! *hurra vad skoj*

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh vad skönt att boendet är klart! Det där med gym håller jag med om är så sanslöst dyrt! Hoppas du finner en lösning ändå;)

2010-09-10 @ 16:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0