En helt i hundarnas tecken.

Lördagen kom och jag åkte med mor och far för att gå på den årliga marknaden i Mörlunda (i närheten av Ljung) , jag skulle bara möta en snubbe som skulle köpa min kamera i Alingsås först.
Väll där mötes vi och han gick igenom kameran, berömde den i dess skick och objektiv, han ville ha den och frågade om minneskortet men jag sa att jag inte lämnar mitt minneskort i från mig så blev han helt tokig och menade plötsligt på att det var minnsan en dålig kamera och han har minnsan 3 sådana här hemma och ville nästan om man ska tro det att jag skulle betala för att han skulle köpa den.
Mitt svar var ju .. nähä men om nu du har 3 sådanhär vad ska du med min och vad ska du med mitt minnskort till då?
Så det blev inget köp. Jag packade i hop min allt för "dåliga" kamera (enligt honom) och sa ADJÖ!
Vi körde upp till bror i Ljung. Pratade igenom allt och såg att regnet bara ökade, då beslutade vi att avstå marknaden.. igen av oss ville bli blöta och kalla så långt hemifrån. 
Så vi åkte hem.. en tripp fick vi oss.

Väll hemma tog jag mina tjejer och min "dåliga" kamera med.. hos oss hade det slutat att regna.

Jag hade lite skoj med dem och här övar jag och Lava på att fånga bollen.



Jag kan ju informera att det gick sisådär. 

Helga fick röja loss innan vi körde lite träning.. hon var kanon duktig.


 
Lyhörd och aktiv...

Sedan var det Sotas tur, hon sprang en stund sedan så var hon nog mest ute att bara mysa.
Fick en go ståbild på henne.



Efter våran lilla mys på ängen gick vi vidare och hamnade till slut i värdens oväder som gjorde att när vi var väll hemma igen var vi dyngesura och ja jakan ju säga att Lava INTE var nöjd med att bli så blött.
Torkningen var nog skön men inte resten....

Senare på kvällen valde jag att se några Zombifilmer.

Söndagen kom och jag tänkte att nu jäklar ska jag ta en regäll skogspromenad med de två gula.
Precis innan jag ska gå så säger far att han köper kameran av mig .. *super*

Men det blev ingen regäll skogspromenad i den bemärkelsen utan mor valde att följa med då vädret var fint och vi skulle på kvällen till min andra bror på kalas... yngste barnbarnet blir 14 i dag.
Vi gick genom Mulleskogen där Lava & Helga fick röja av sig men jag valde med tanke på att Sota hade röjt i går så fick hon inte röja i dag det var blöätt och halt... måste tänka lite på henne.
Efter 1 ½ timme var vi hemma igen och hundarna var jätte trötta .. jag med .. men vad gott det var.

Kalaset är som kallas mest, men kamera nörden i mig slogs över att de INTE fotade, sa til brosan att du som e sådan pryl tok varför har du ingen kamera.. men jag fick inget vettigt svar..

Nu e vi hemma och snart ska jag ut med hundarna och sedan sova.. upp i natt och jobba.

p.s Nu ger jag blogtown en chans till men strular det så är det bye bye. d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0