Västkustvalpen & junior!

I går var det den årliga utställningen annordnad av SKK/V VÄSTKUSTVALPEN & JUNIOR

Både Helga som går i Junior nu och lilla Iriz som gjorde sin debut var anmäld och med.

När vi hämtade upp Elin & Iriz (inte så tidigt för att vara utställningsdag) så var det den vanliga hälsningcermonin med tjut och gnissel från Iriz som hade saknat sin gammelmatte sssåååå mycket.. man känner sig verkligen älskad av henne ♥
Att återsee Helga efter bara ett par dagar var också lika skoj.. in i bilen och ligga och busa.. de där två *haha*

Väll framme på plats fick Helga för sig att allt var ganska jobbigt och nja vi kan väll lägga oss i bilen igen men icke sa matte och i väg bar det av.
Vi mötte på Igor med sin familj som också skulle spendera dagen på plats!
Jag hade tältet med (som alltid) upp med det och in med tjejerna som låg och myste i hop.



Väntan blev som alltid lång men vi hade bra väder och många söta och roliga valpar/juniorer och veteraner att titta på.
vissa hundar som en Juniorlabbe hane, kände jag bara gå och lägg ett spår för honom och kom tillbacka sen så ska du se vad mycket bättre det blir.. han var så stressad och uppe i varv :-(  jag som är uppvuxen med jobbande labbar blir alltid illa berörd av att se detta..
Men visst de 3 små labbeflicorna på 4 månader kunde jag inte annat än mjukna för.. små knubbisar med sin bäver svans .. man bara älskar dem. ♥

Träffade även på Ulrika med sin greyhound James.. en trevlig ung pojke som bara sa okej tjena brudar!

Så var det dax... lilla Iriz (Dragon Light´s Ice Crystal) med matte Elin i kopplet...
Iriz skötte det kanonsnyggt.. studdsade inte utan sprang på som vi hade tränat (utan hoppastegen då) och hon hade superkoll på mig när jag fotade henne...



travade fint!



och stog fint -förutom ha koll på gammelmatte öronen ;-) *haha*
Hon placerade sig 1 HP BIR-valp för 4-6 månader  .. Grattis Elin till eran första placering

Sedan var det Helga (Dragon Light´s Winter Sun) tur.
Stel som en pinne och darrande tyckte hon att domaren för dagen var skitläskig, hon flydde inte men hängde på mig, blev otroligt liten och efter en del försiktigt närmande från domaren tröttnade jag och sa till henne att
-Ta i hunden så hon känner dig, du kan inte smyga på henne.. anfall är bästa försvar!
Vilket domaren löd och då skötte sig Helga kanon, vi sprang ett varv men jag tyckte Helga inte vissade upp sig på bästa sätt så jag tog ett till varv och då slappnade hon av och sköte sig fint.



Helga placerade sig 1 HP BIR-Junior.. visst var jag nöjd med placeringen men inte hennes jäkla spöksätt.
jag vet ju att hon är på väg att börja löpa då hennes muff har förändrats och hon har förändrats.

Efter bedömning i väntan på final så gick jag och Elin + hundarna och käkade.
De hade en go hamburgartallrik och deras potatissallade var nyderlig och go.
Iriz skötte sig kanon medan Helga skulle jaga långben ;-)



Bevakning ;-)

Sedan slog vi oss ner i tältet igen och snattrade, efter en LÅNG stund med lite lek.



var det äntligen dax för finalerna och vi lämnade våran trygghet inne i tältet.

Finalen:
Det var ganska snurrigt då de inte visste vart de ville ha alla finalisterna, de hade inge BIG placeringar utan bara BIS .. i valp klass 4-6 mån så var det över 60 valpar och tyvärr placerade sig inet Elin & Iriz men de hade varit i finalringen och vissat upp sig och Itriz hade då fått för sig att en saluki var skoj att jaga...dessa valpar.

Medan jag och Helga väntade så la hon sig ner, slappnade av och vi myste och gosade men när det var dax att röra på sig så stressade hon upp sig så mycket att hon riktigt vibrerade och hade svårt att stå stilla, jag bråkade inte med henne utan tog det lugnt och nonchalerade.
Hon var inte okontaktbar utan hon stressade bara.. dumma hund .. det var ju ingen som skulle kidnappa henne.
Men ÖVNING GER FÄRDIGHET.. det är min nya mantra.
Vi placerade oss självklart inte men jag är inte ledsen över detta..

Vi rev tältet med lite hjälp av tjejerna och sedan i väg till bilen.
När jag dumpade Elin & Iriz så hade den lilla som vanligt svårt att slöita sig det skulle taklas och mysas innan man gick.
Helga sov som en klubbad säl i bilen och ju väll hemma var det mat och sedan slocknade hon som om någon hade blåst ut ljuset.

På torsdag kväll åker våran färja och tar oss mig,Helga, Elin & Wigge till Gotland, vi har några dagar att spendera och ha skoj på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0