Från Fredagen den 13:de & i dag :-)

Då natten var ett gedigert regn oväder och man var blöt blöt blöt.. och totalt slut när man kom hem och sov en bra stund.
Vaknade med huvudvärk :-(  och fortsatt dåligt väder... funderade en längre stund om jag skulle avboka dagens promenad med W + C och lille Igor.
Men jag beslutade mig för att gå ändå... huvudvärken kanske skulle ge med sig när man kom ut!

När vi möttes så var de stora som tornade.. alla 4 skulle med och alla 4 skulle bara hälsa.. det var en ganska trasslig hälsnings cermoni innan vi fick rett ut allt och kom i väg.
W fick prova på att gå med Lava som just nu bara är med.... medan jag tog små valparna och Sota..
C gick med pojken Igor som faktist var nästan lika hög som Helga.
Såg ganska roligt ut 3 valpar och 2 vuxna och så vi 3 *haha*

Vissade dem vägen upp till Mulleskogen och Mulleäng
-Lika vackert som alltid-



där vi pausade och först fick lilla Iriz vara lös sedan Igor men dock ej tillsammans... stränga order från mig!
Lava bara la sig ner och höll på att somna.. både Sota och Helga grävde och åt lite jord de vissade Igor vilka smaskiga saker det finns i marken..
Iriz var ju inte sen att hänga på det men hon tyckte att jag var verkligen orättvis när jag inte lätt henne härja fritt... passivitet är bra i bland. 


Helga funderar på vad Igor vill igentligen...

Efter en stund i skogen och prat så gick vi vidare hem och jag såg att både Lava & Iriz att de var trötta... Sota & Helga skulle säkert kunna gå längre men detta var bra...även Igor var trött..inte lätt att vara valpar...

In med hundarna och sedan följa gänget till bilen innan jag begav mig ner och köpte huvudvärkstabletter eftersom det hade inte gett med sig.

Varje steg hem gjorde ont :-( , väll hemma tog jag två tabletter fixade i ordning steken, åt lite och bara satt.. 
Huvudvärken lättade och jag kunde andas igen .. plockade lite och satte mig vid datan men nja jag orkade igentligen inte..

Efter några timmar tog jag yttligare 2 tabletter men var så matt at jag bara sjönk ner i soffan... det äh jäkligt go sova att sova i.
Jag tog fleece filten ocg blundade... somnade och sov i hela 41 minuter då jag vaknade av att Helga pepe... 
Huvudvärken var som bortblåst!!!! *hurra* Såg på klockan.. gisses hundarna skulle ha mat!

I dag blev även underbara lilla Helga hela 10 månader.. redan en stor tjej...

Grattis på min lilla tös  ♥

----------**** ----------

I dag var jag i Mölndal och mötte upp en kille jag ev skulle byta bil med.

Min Volvo 855 T5 2.0 -95  ♥



Mot en Volvo 945 -96 Automat.
Testkörde bilen men det var något med den som inte föll mig smaken och efter killen hade kört min bil och började giddra om att det luktade hund i bilen.. (vilket han redan var informerad om) och vad som behövdes göra och snacka om vad han skulle få göra så kände jag bara... nej jag orkar inte med detta.. så jag sa stopp och jag körde min bil hem igen.



  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0