De är här nu :) Lite dramatisk väg in till världen men ändå .. ;)

Först av allt vill jag TACKA Wictoria för det enorma stödet och sällskapet i valplådan och hos veterinären. 

Allt började som en vanlig valpning.
Första kom kl 15.34 med massiva bra värkar en liten tjej på 605 gram pigg och hungrig.
Värkarbetet fortsatte och jag ringde och frågade mig fram då det drog ut på tiden. (alltid skönt att kunna fråga)
Men INGEN valp kom och efter 4 timmar med Massivt värkarbete (så aktivt att hon slet sönder bädden) och plötsligt svart/gröna flytningar
så beslutade jag att det var dax för veterinären.

Väll där inne kom en grön valp, en tik en livlig Liv .men så stannade de av igen.
Röntgen gjordes och det vissade många valpar till. Efter röntgen kom det en pojke han också grön och åter igen stannade de av.
Värkmedel och kalk sattes in men inget , plötsligt sjönk hennes temp medan pulsen ökade kraftigt och det blev akut kejsarsnitt.

När de öppnade upp henne så i ena hornet som var så sargat och på väg att spricka låg det 5 döda valpar (varav den som låg längts upp var mumifierad) allt som allt bar Idun på 13 valpar.
Jag sitter nu med 3 pojkar (brindel i olika kulörer) och 5 flickor (dock är 4 av dem brindel och 1 fawn)
valparna väger mellan 540 -660 gram

Idun mår jättebra och är en mycket duktig mor dock ännu inte fått riktigt haj på detta med städningen.

Jag vill tacka alla för det enorma stödet och på hejningarna både privat och på FB. Ni annar inte vilket enormt stöd ni har varit.
Tack igen alla.
Mer uppdatering följer!
Vi är äntligen hemma !

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0