På tiden att uppdatera :)

Sedan midsommar är det en lång tid sedan jag uppdaterat men anledningen är den att jag har haft fullt upp.
 
Under midsommar åkte jag ner med Iza och en bekant och hämtade hem min skatt nere i Polen
- Min alldelles egna Importhane som jag har planerat och funderat på en längre tid.
 
 
Absolut For Dragon Light´s Zlote Wrota "Agaton"
 
 
 
Polen resan var ett äventyr i sig själv :)  säger bara TACK FALCK EUROASSISTANT!
----
Så kom en värme bölja med över 30 grader i skuggan och min mage fick sig ett riktigt ras och jag var verkligen illa ute.
Var på väg att bli inlagd på sjukhus men vem skulle ta hand om mina hundar.. alltså vem kunde jag lita på ?
Men som tur var så slapp jag det utan levde på Pigelin och Resorb.
-----
Var en sväng nere i Norresundby i början av Juli.
Först hundutställning där Iza (kortet är från SKK Borås helgen innan)
 
 
Se Dk No LCCH Dragon Light´s Silver Tistel "Iza"  Exc 1 CK BT 1 CERT BIR + BIR -Brukshund + BIS 2 Brukshund
 
Dagen efter var det dax för årets första danska LC prov. Både Iza och Idun sprang.
 
 
Iza (röd) 1 :a BIR & Idun (Blå) 2:a dock missade hon CERT med några ynka poäng.
---
Och dagarna rullade på med att flockan av mina 3 dårar /drakar blev tightare.
 
 
 
Jag ställde även in ett LC prov pga av den fruktansvärda hetan, mina hundar är otroligt värmetåliga och jag vägrar utsätta dem för det.
 
-----
LC i Lycke kom och far hjälpte mig att släppa Idun som skötte det kanon men då planeringen inte var det bästa och många buggar i systemet gjorde att tiden drog ut på allt så hann de bara med 1 lopp per ras.
 
 
Bella var duktig i starten men valde att istället hälsa på domarna och därmed bröt loppet.
 
 
Idun (blå) 2:a
 
 
Iza (röd) 1:a BIR
------------------
 
Och så kom äntligen GOTLANDS RESAN
Som var lite annorlunda i år då jag åkte med Karin & Camilla kom senare.
Men det var okej och jag hade skoj som alltid -Gotland i mitt hjärta- .
Utsällning och lite sightsign.
 
 
 
 
Det var dock otroligt konstigt att inte Lava var med men min gyllene pojke var med och tog en hel del plats .
----
September kom i en väldans fart och åter dags att resa till Danmark för utställning & LC
Det var Agatons första utställning vilket han klarade fint. Dock var han lite osäker på vad jag egentligen ville men när han fattade det så flöt det på.
 
 
Absolut For Dragon Light´s Zlote Wrota "Agaton"
1 HP BIR BABY & BIS BABY 4.
 
 
Se Dk No LCCH Dragon Light´s Silver Tistel "Iza" EXC 1 CK BT 4 & BIR-BRUKSHUND & BIS 3 BRUKSHUND.
 
LC var ganska spännanade , det regnade och var bra Idun väder men ännu en gång gör Idun som hon själv önskar och låter Iza dra hela lasset.
 
 
Iza (röd) 1:a  BIR & Idun (vit) 2:a ännu en gång missade hon CERT.
 
Dagarna trillar på och nu är det en hel del skogspromenader och testa kameran både höger och vänster.
 
 
Det är i mycket korta ordalag vad som händer här hemma.
 
Ha en fortsatt Trevlig höst mängder med uppdateringar kommer efter hand.
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0