SVVK Vallentuna

Jaha då var det dax för en utställning mitt i smeten
 
Körde hemifrån kl 02.00 och var på plats kl 07.30 som sagt det tar lite tid upp och lite galen är man allt.
 
In med alla grejjor fixa de nya grindarna som jag bara ÄLSKAR... de håller hundarna på plats och de är stabila.
 
 
dock får jag täcka dem runt med lakan för att hundarna ska få lite privat.
 
Först ut i ringen var Agaton.
Han skötte sig jättebra i rörelse och ställande men när domaren skulle taffsa så var det genast äckligt och han sjönk i hop i en liten boll men jag fick upp honom till stående igen :)
 
Absolut For Dragon Light´s Zlote Wrota -Agaton
1 HP BIR -Valp
 
Det började bra...
 
Sedan blev det äntligen Iza´s tur och hon var taggad och med.
 
rör sig som alltid med bra steg och hastighet.
 
Men i dag föll hon inte domaren på läppen.
 
Se Dk No LC CH Dragon Light´s Silver Tistel 
VG
 
Hennes andra VG genom livet .. den muntliga Kritiken var att hon var för Omusklad...
Min kommentar blev genast -För omusklad nä du.. vi är nyligen hemkommen från LC tävling i Tyskland och där vann hon och hon springer inte som en "normal" varghund utan mer som en saluki med hög hastighet.
Domaren svar blev lite röda kinder och ett -Ojdå.
 
Jag kan acceptera att han sa att hon inte var hans typ men komma med något så befängt som omusklad.
-DUMHETER!!!!-

 Vi stannade en stund och kollade in andra raser och pratade med lite vänner innan vi packade i hop och begav oss hem.
 
I Sickelstad var jag bara tvungen att stanna .. blev så trött att jag såg dubbelt.
Rastade av hundarna innan jag slumrade en stund.
Jag vaknade hastigt när Iza började vrålskälla och fick med Idun.
Då smög det sig en man runt bilen och kollade in, hela bilen gungade när tjejerna drog i gång mannen flydde hals över huvud.
Hjälp vad de lätt och faktist tur att de lätt.
 
Efter det så körde jag vidare och var hemma vid 20.30
 
Väl hemma så fick hundarna sig ett spel och for runt, Agaton räknade sina leksaker och var lycklig att se far.
Iza rullade runt i soffan och myste medan Idun pratade högt att hon minsan hade varit i väg hela dagen.
Dessa underbara dumsnutar ...
 
Nu tar vi nya tag och satsar på Växjö ... även där för en Finne/Finska.. det får gå som det går.
Årets sista utställning är i Nyborg -Danmark.
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0