Årets första Lure Coursing prov avklarat.

Lure Coursing Sjöbo Nat 140405

Anmälda från mig var Iza, Idun & Iriz.
 
Jag hämtade Iriz dagen innan. Hon var minst sagt lycklig då hon hade gammelhusse att mysa med.
 
 
 
Lyckades få far med mig ner, han hade det trevligt men det var lite för kallt tyckte han.
 
I första loppet blev Iriz lottade att springa med Iza och Idun lottad att springa med Mini. (fick inga kort från lopp 1)
 
De sprang alla duktigt även Iriz var med runt och fick i hop tillräckliga poäng för lopp 2.

I lopp 2 så fick Iriz springa med Mini och det gick så där... Hon är så het i början men blir kluven i mitten innan man tar upp jakten igen. Hon fullföljde loppet runt men inte så koncentrerat.
 
 
 
Duktig drake...
 
Iza & Idun fick springa i hop i lopp 2. Fick ta hjälp av Camilla att släppa Iza medan jag tog Idun.
På Iza fick de vara 2 för hon drar omkull en.. vilket hon gjorde med mig i lopp 1.
Denna gången var Iduns å het att hon drog omkull mig i starten. Jäklar hon har verkligen utvecklats.
Jag vågade knappt titta på henne och såg lite lite av loppet men enligt Camilla så var det en annan Idun där ute.

Idun med sin nya munkorg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mina stolta tjejer.

Iza (röd) Se Dk No Lc Ch Dragon Light´s Silver Tistel BIR 1:a 322 poäng.

Idun (blå) Se Dk Uch Dragon Light´s Skogs Stjärna 2:a CERT (sitt första) 268 poäng.

Tack alla .. JIPPI hej vad det gick.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0