Spännande nästan jämt att vara hundägare.

I dag var det äventyr i skogen som gällde... jag orkade inte ta med kameran och det var nog tur det med tanke på det som hände under promenaden.

Sticker in i skogen i strålande solsken och 25 + grader. Hundarna lunkar efter och söker upp varje liten bäck.
Efter ca 1 timme brörjar det mulna på och dra lite kallt.
Ochs å kommer första åskan .. varken jag eller hundarna är rädda för åskan...
Men tyvärr så medförde åskan , blixtrar och regn ... det var inte lite regn som kom utan det kändes som någon öppnade en kran och spolade över oss.
Ja jäklar vad det regnade.. Lava blev bara surare och blötare men vi vände hemmåt.
Det blixtra och dundrade och regnade .. jag bara skrattade .. det var lite lustigt....
väll framme vid bilen har jag aldrig haft 2 små tjejer som har haft så bråttom in i bilen.
Körde hem och fick köra så sakta för det regnade fortfarande så mycket att vattnet inte hann rinna undan.
Med tanke på hur blöta vi var så gick vi från garaget utan att vänta på att det skulle avta.
Nu var Lava så blöt att hon tom. haltade (hon haltar när hon blir blöt och inte gillar läget)
Väll inne så var det torkning och torkniong och åter torkning av 3 nu mycket nöjda vargdamer!
Jag själv kastade mig i duchen för lite värme .. man blir väldigt kall av regn.
Nu tar det en bra stund innan jag beger mig mer ut i dag.
Och det tror jag hundarna också känner.
 


Hej så länge från oss!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0