IDUN & IZA´s stora bedrifter i Norge

Varit i Norge på LC med både Iza och Idun nämligen Nannestad.
Det var superbra väder och många glada ansikten.

 


Banan var väldigt annorlunda mot vad vi har hemma i Sverige, gräset gick till knäna och det var mycket backigt.
Kanske inte så långt men det räckte och blev över.

Det var bara mina tjejer anmälda från varghundsgänget men vad tusan gjorde det, bara de sprang och hande skoj.

Fick hjälp att släppa Idun då jag var själv.. Tusen tack för hjälpen.. En "ängel" tyckte hon jämfört med saluki ;)

Iza sprang som vanligt med stor iver och glädje, senare fick jag höra av domaren att det var den bästa varghund på många år. -Skoj att höra-
Medan Idun ... ja hon sprang men hon höll sig mer avvaktande posetion, som alltid när hon springer med Iza.
Men båda var så duktiga att de fick springa till lopp 2. *JIPPI*

Lopp 2 kom och gick och det blev nervös väntan inför prisutdelningen.

Alla andra raser började placeras och jag tyckte det tog väldigt lång tid innan vargarna roppades upp.
Men anledningen till att det blev så var att Iza (Dragon Light´s Silver Tistel)  blev BIF .. dvs hon fick de högsta poängen för dagen och VANN hela LC .


Det tog lång lång stund innan jag fattade att hon gjorde vad hon gjorde.
Vi vann en supersnygg modell.



Och Iza fick det Norska CERT :)
Idun (Dragon Light´s Skogs Stjärna)  kom på en hedrande andra plats med 2 godkända lopp.



Vilken känsla .. Iza BIF ..troligtvis ingen svensk eller norska varghund har lyckats med detta.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0