Lure Cursing & Lava "knäpp öron"

I går var det dax igen för LC träning.  Lava fick vara hemma med mor och vakta "tanten"

Iza och Idun började att sjunga i bilen när vi körde in på den lilla vägen . De visste precis vad vi skulle göra.
I dag fick vi sällskap av Anna och hennes 2 pojkar Mini & Zimson (broder till Iza &Idun) .

Solen tittade fram då och då , det var klart ute fast lite kallt, jag som har varit sjuk i 1 vecka nu hade klätt mig mycket gott och jag var sparsam med rösten och hade massvis med halstabletter.

Idun fick i dag äran att "köra i gång" banan.


Vilket hon gjorde med beskedd.
 
 
Hon tycker det är så skoj. Speciellt när hon "fångar" luren
 
 
Sedan körde pojkarna på och Zimson är så mycket pojke som det bara kan bli. 19 m med huvudet i molnen.

 
Men han genomför sitt lopp med glädje men tittar på mycket annat också emellanåt.

Så var det dax för Iza´s första licenslopp vilket även blev Idun´s första med.
Fick låna sk "baddräkt" till dem en röd och en blå. de klädde dem bra !

Då Anna hjälpte mig att släppa så blev det inga kort på dem .
 
Båda tjejerna sammarbetade och rörde sig som de skulle, mycket lyckade lopp.och båda klarade det.
 
Vid andra släppet så så hade banan lags på annat sätt och vid en kurva tappade båda bort luren då den hackade upp sig lite. Men det var bara att fånga in dem och släppa dem. Inga problem att fortfölja och inga problem att ta licens nr 2 :)

Nu håller vi tummarna för nästa lördag att de klarar av att ta sin sista licens sedan kan vi börja tävla.
 
--------------
 
I dag morse så sken solen och jag tog med Lava i hennes fina täcke ut på promenad på Himlabacken då hon inte var med i går.
 
Lava är som alltid pigg och glad. Men i dag var det nog en extra knepig dag då hennes öron gjorde lite som de själva ville.
 
 
 
 
Vackrast på hela jorden !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0