LC träning med provlopp och Lava nytt :)

Då jag har legat sjuk på nytt så har bloggen blivit lidande.
Men nu ska jag ta tag i det igen.
 
Torsdagen den 10 Jan var vi åter på Lure Cursinge träning i Bröndome.
Elin hade ingen möjlighet att åka med denna gången så det var bara jag och Iza och Idun, Lava fick vara hemma då hon stuckade sig kraftigt i veckan som var.

I dag skulle Iza få testa på att springa provlopp .

Men först var det ett eget lopp som gällde på de båda tjejerna.

 
 
 
 
Efeter en stund var det dax för Idun.
 
 
 
 
 
Och så var det dax att låta Iza springa och provhunden i dag var en RR som heter Cresta och i samma ålder.
 
 
 
 
 
Och det provloppen gick kanon.
 
-----------------------
 
Årsbästa listan ringdes runt i går och jag glädjande besked.
 
Lava (SeUch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel)
blev 2: Bästa tik
och  6:e Bästa Avelstik (om jag fattade det hela rätt)
 
 
 
 
 
Sedan blev DRAGON LIGHT`S Bästa uppfödare nr 4
 
Tusen tack till alla domare som gjort det möjligt och mina valpköpare och
goda vänner som ställt upp och hjälpt till.
Ett extra TACK till Elin för all hjälp med både fotografering, handling och allt stöd !!!
 
 
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0