Det är skoj på utställningar

I går var det dax igen.. denna gången var det mot Västerås vi körde!
 
Då vargarna gick först ut i ringen så var det bara att åka tidigt, vi hade fin fint väder hela vägen upp.
Elin följde med som sällskap och fotograf av drakarna. (TUSEN TACK)

På plats var det in med burar, hälsa på Anna och gå en sväng med tjejerna innan man slog sig ner och tog sig en kaffe och macka.  Sedan drog allt i gång.

Hjälpte till att ställa en juniorhane på hans första utställning, det gick bra Exc 2 men jag kommer nog hedanefter att inrikta mig mest på mina egna nu då jag har vansinigt ont i mina hälsenor (Jäkla inflammationer)  och det går inte att säga ja till allt :(
 
Anna ställde Zimson som i dag tog sitt första CERT - Grattis Anna och bra jobbat.
 
Dragon Light´s Stormhatt  EXC 1 CK BH 2 CERT
 
sedan hjälpte Anna till att ställa Idun medan jag tog vildingen Iza

Iza föll inte domaren i smaken då hon var en aning "valpig och liten"

Dragon Light´s Silver Tistel VG 3
 
Idun var mer i domarens smak men hon har ju sin dipp i ryggen vilket jag vet om och när hon rör sig så syns den. Men som han sa ... "hon är ju så stor och så ung, det tar tid"

Dragon Light´s Skogs Stjärna EXC 2 CK
 
Som alltid träffar man gamla bekanta och nya bekanta . Det blev mycket tjöt och mycket skratt innan vi åkte hem.
Då jag redan i förra bloggen varnade om mitt missnöje med Iza´s päls så har jag attackerat dem med full kraft och hon är snart nedplockad.. Det får gå som det går på utställningarna det gick bara inte att ha den så.
 
I dag tog jag ett så underbart kort på mor & far.
 
 
Kärleken är stark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0