Lördag i Ljungbyhed SVVK/S

Ännu en utställning .... blir en del sådana nu denna dagen var det SVVK/S som höll i den och jag hade med mig
Lava, Iza, Idun och mina valpköpare hade med sig Bella & Zimson.
 
Dagen såg ut att bli solig och skojig, och det blev den.
Lava levde rövare det märktes att hon inte hade varit med på länge och det var skoj att se henne in action så att säga.

Här stjäl en hon en gosestund med Wictoria... syns det att hon är 6 år
 
Sedan var det äntligen dax för det att börja. Dagens domare var Björg Foss från Norge.

Först ut var Zimson (Stormhatt) och han var verkligen på G´ med mycket bus och lek samt mys med domaren under bedömningen.
Anna ställer honom kanon.
 
 
Dragon Light´s Stormhatt EXC 1 CK BH 2 CERT.

Japp han fick sitt andra cert på 2 veckor, sitt första förärade han oss med i Västerås förra helgen.

Sedan var det en liten nervös väntan innan min och Iduns tur och i dag hade vi även Bella med i Unghundsklassen debut för matte och hund.

 

Dragon Ligh´s Skogs Stjärna EXC 1 CK BT 3 CERT

Idun plockade hem sitt andra CERT i dag, det var en fröjd att få ställa henne själv.
 

Dragon Light´s Strål Öga EXC 2
 
Wictoria och Bella gjorde en dunder debut, med lite att träning att få upp huvudet och stälal så kommer dessa två gå långt. Duktigt gjort tjejer.

Sedan blev det att byta hund till Iza som gjorde debut i BRUKSKLASS.
Vet att det finns de som ner på denna klassen men jag är av den åsikten att har din hund meriter innom Bruks som Iza har i Lure Cursing så varför ska man dölja det ?
Varghudnar kan annat än sprinag i ringen, Idun har också LC merit men jag har valt att sära på dem två just för att jag ska kunna ställa dem själv.

Iza var jätteduktig som alltid och rörde sig som en gudinna, fast hon var ganska naken så domaren hade lite skoj åt det men det bjuder jag på.


Dragon Light´s Silver Tistel EXC 1

Sedan kom lite finaler.

Först ut BÄSTA UNGHUND:
 
och där blev Zimson (Stormhatt) BIR -UNGHUND medan syster Idun (Skogs STjärna) blev BIM-UNGHUND
tyvärr så blev inte Zimson placerad i den stora stora finalen men vi är lika glada ändå. 

Sedan var det BÄSTA BRUKSHUND:


Där blev Iza (Silver Tistel) BIR-BRUKS, tyvärr gick inte hon vidare i den stora finalen.
 
Och så kommer vi till anledningen varför Lava var med i dag.

AVELSKLASS:


SeUch SV-10 Dragon Light´s Trollhassel med sina 4 avkommer från samma kull.
Stormhatt, Skogs Stjärna, Strål Öga & Silver Tistel.  
1 HP
och i finalen placerade vi oss som  BIS 2 i Avelsklass.

Efter avelsklassen var det UPPFÖDARKLASSEN:
Vi var 2 st uppfödare som ställde upp. .



I min UPPFÖDARKLASS hade jag med mig
Stormhatt, Skogs Stjärna, Strål Öga & Silver Tistel.
och där fick vi 1 HP och placerade oss som BIS 2 av 4 Uppfödarklasser. Wohoooo !

Tack alla inblandade och tack Anna, Micke & Wictoria för hjälpen med hundarna och allt sällskapet.

Jag hade rätt "gott" ont i min häslena sedan och har linkat omkring som en toka men vad tusan gör det när resultatet blir så kanonbra ?

 
 
 
 
 









 
 










 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0