Skogspromenad

I dag fick Iza vara hemma hos mor och vila medan jag tog med Idun och Lava upp i Bohusleden.
 
de gick lösa från de klev ur bilen tills vi klev in i den med andra ord i 1½ timme.
I dag byte även Idun namn till sumpråttan eftersom varje äcklig pöls och gyttja skulle utnyttjas.. okej inet som sin kusin Iriz som brukar fälla i hop sig i allt möjlig äckligt men mycket nära.
Lava var helt lost och for omkring i den gröna mossan som var så mjuk.
Jag såg 2 unga rådjur som tur var så såg inte hundarna dem utan de två var mest upptagna av min frolic ficka.
Som många vet så är jag absolut ingen plocka svamp männsika men det var svampar överallt
bruna, oranga, gula, svarta, vita och röda.
Hela vägen var kantad av svampar i alla olika färger den enda färg av svamp jag vet man inte ska beblanda sig med är den röda flugsvampen .. nu skulle mina svampvänner varit här...
 
Det var helt underbart att vandra ensamna i skogen med bara alla vilda djur och mina dårar till hundar som sällskap.
 
nu vilar vi alla ut innan det är dax för middag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0