En hel del uppdateringar!

Har varit hemma från Gotland i snart 2 veckor och ja man ska ju hinna med så mycket när man kommer hem så att bloggen blir "hängande". 
 
Men hela Gotlandsresan är uppdaterad med text och kort både från våra äventyr och utställningarna under helgen
http://www.dragonlights.se/gotland2012.html
 
Lite lätt updatering ang utställningen.
Lördagen Gotland 25/8 domare: Tuula Plathan
så kniper lilla underbar
 Idun (Dragon Light´s Skogs Stjärna) Exc 1 CK BT 1 CERT & BIR
 
sitt första CERT och blev BIR blott 14 m. gammal och slog sin mor.
 
Lava (SeUch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel) Exc 1 CK BT 2.
Lilla Iza (Dragon Light´s Silver Tistel) fick Exc 3 utan CK i juniorklass.
 
Söndagen Gotland 26/8 domare: Lotte Jörgensen 
Så slog mina tjejer till det så de bara visslade om det .
Lava (SeUch Sv-10 Dragon Light´s TrollhasselExc 1 CK BT 1 CACIB & BIM 
 
och Iza (Dragon Light´s Silver Tistel) Exc 1 CK BT 3 R-CERT
 
en mycket lyckad utställning!
 
--------------------
 
Men det är ingen rast och ro för oss vildar!
I fredags den 7/9 så drog jag och Elin åter ut på äventyr.
Vi körde upp till Stockholm för att övernatta där och ställa på Gimo dagen efter.
Idun fick vara hemma hos Christoffer och det är jag tacksam över .. Tack !
Medan Iriz fick vara med som socitets dam. Hon kände sig så avslappnad att hon nästan sov sig igenom besök av Elins föräldrar.
 
Det är första gången jag ställer i Gimo och jag kan verkligen tänka mig att återkomma nästa år för det var en mycket trevlig tillställning.
Dagens domare var Shaun Watson från cypern, en man som vet vad han vill ha i sin varghund.
det var 13 varghundar anmälda varav 2 valpar.
 
Iza (Dragon Light´s Silver Tistel) vann Juniorklassen med Exc 1 dock utan CK.
Sedan var det dax för Lava och mian nerver var i gungning.. kändes i knäna som när jag gick ut och upp i fyren..
Lava (SeUch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel) vann Championklassen Exc 1 CK BT 2
(fast domaren tyckte hon hade lite mycket päls så älskade han henne och det vet jag ju att hon har)
 
Sedan började den 6 timmars långa resan hem. Hemma i skaplig tid.
Lämnade Elin & Iriz  och hämtade Idun som blev lite tucktad av kusinen men desto mer välkomnad av syster och mor i bilen.
 
Tack Elin och alla andar för en trevlig helg!
-----
 
Söndagen gick jag hårt ut, ducshade Idun och Lava medan jag strippade ner Iza .. vilket verkligen behövdes hennes päls bara flög av.
Ok jag avskyr att ställa varghund i naket skick men nöden har ingen lag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0