Iza´s första LC träning.

I dag var det äntligen dax, lilla kaossessan Iza skulle på sitt första LC träning.

Vi har övat hemma med munkorg och leverpastej så den var hon inte så brydd över.
Kom lite tidig och gick en promenad sedan började folket trilla in.
Solen sken och vi blev inte så överdrivet många men det gjorde inget, gänget som kom var supertrevliga.
 
Förrutom Iza så var det ett helt gäng med RR (wow vilken styrka de har när de springer) en Borzoi kille i Izas ålder (underbar) och en Saluki tjeje (wow de är ju rena drömmen att se i sprint)
Och en liten liten galgo tjej . (så underbart söt.. lika söt som socker)
 
Jag hjälpte till och la ut banan på så viss lärde jag mig hur den gick.
 
Sedan var det dax, Iza fick först stå och titta på och hon kollade och pratade lite.
 
Så var det äntligen frökens tur på med munkorgen (inte så brydd) sedan ställa mig lite framför så hon kunde se Luren när den kom farande förbi.
Sviss sa den förbi oss och jag släppte i väg henne, och oj vilken fart... hon drog järnet.
Längst bort så trasslade den lite och medan jag sprang ut för att hjälpa henne så studdsade hon flera gånger på luren , sprang och hämtade mig innan hon studdsade på den igen.
Jag fick trasslat upp den och hållt i henne ... sviss for den förbi igen och hon efter.
Hon förföljde den hela vägen i mål och där dödade hon den extra mycket, fick otroligt mycket beröm att hon sprang så bra och så starkt.
Blev väldigt rörd och mycket glad.
Tog min lilla kråka och la ut banan igen och hon fick gå av sig explotionen och varva ner.
 
Sedan blev det att vila lite i bilen och jag såg på det andra.
 
Det är otroligt att se hur hundarna springer och hur de använder hela sin styrka.
 
Efter en stund vände vi banan och utökade den lite.
Och så körde vi igång igen.
 
Hämtade ut Iza och värmde upp henne, nu var hon tystare och mer fokuserad, hon satte sig på mina fötter flera gånger och tittade så hon vibrierade i hela kroppen.
Så var det äntligen dax igen.... På med munkorg och av med halsband, placera mig i start position och sviss så var det i gång.
Denna gången drog hon järnet utan avbrott och jagade luren fantastiskt ända in i mål.
 
Fotograf: Stefan Stackelius

Även denna gången fick hon beröm och det märktes av Iza tyckte det var fantastiskt skoj.
Så nu blir det att komma igång med cyklingen (som är planerat)  och boka in mer träningar.
För vi fortsätter.. detta är ju en Iza sak.
 
 Tack alla för en fantastisk och rolig dag .. man blir lite "hög" på det hela och ser framemot tills nästa gång-
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0