Vilken helg !

I bland går det bara av sig själv.

I lördags var det dax för utställning igen.
Denna gången for vi (alltså jag och min ständiga följeslagare/handler & fotograf Elin) ner till Ljungbyhed för en av SVVK´s första utomhus utställningar för i år.
Jag hade ju hoppats på bra väder då det var solsken förra helgen men ack vad jag bedrog mig.
När vi kom på plats så blåste det utav bara fasiken..... och vi fick verkligen spänna fast tältet.
I dag skulle jag även få äran att ställa Lavas ena son Helge på sin första utställning någonsin.
Och mina föräldrar kom ner för att vara sällskap och ta en av tjejerna med hem sen.
Som alltid har vi det skoj och fnissar en del.
Helge var först ut och skötte sig bra förrutom vid ställningen då fick jag väsa till matte Carola att gömma sig.. då skötte han sig bättre.
Men wow vilka steg denna killen har, men behöver verkligen mogna i kroppen .. haha han är ju bara 10 månader


Exc 1 CK BH 3 R-CERT & BIR-Junior

Sedan var det dax för vilda Iza och vill inte Idun.
Iza hade skitskoj och jag kan ju inte säga att jag var nöjd med hennes hoppsa steg och lek inviter till de andra i ringen men det gick ändå hem för domaren.


Exc 2 CK

och lilla Idun gjorde sig så ful som möjligt , hon ville absolut inet vara med bara försvinna ut till mor & far som stod på utstidan. Stackars Elin slet som en hund med henne men det blev ju bra till slut ändå.


Exc 4.

I dag var även Iriz med, hennes sista utställning för denna säsongen då Elin och jag har kommit övverens om att hon ska få mogna lite till och få inrikta sig på annat skojigt som viltspår och ev LC.
Iriz är mer lik sin mor än vad någon av oss kunde tänka ... för i dag slog hon verkligen på stort.


Exc 2 CK BT 3
-STORT GRATTIS TILL ER -

Sedan var det min och Lavas tur, det hade börjat regna och Lava surnade till, jag kände att hon inte riktigt vissade sig från sin bästa sida men det gick vägen ändå.


Exc 1 CK BT 4.

Hade även en uppfödar grupp där vi kom 2:a med HP.
Tusen tack till alla som hjälpte tilli både Bästa tik och Uppfödarklassen. -Hoppas ingen av er blir förkylda nu-

-------
I Söndag ja då sken solen och det var som sommar.  
Tjejerna fick rusa av sig i omgångar.
jag och Idun hittade ett underbart ställa vid en bäck.
Medan jag tog Iza & Lava upp till Himlabacken.

Och i Måndags under en del regn så begav jag mig upp till Ishallen med bara de små och bara gick.
Det var verkligen underbart och de lekte hej vilt, lätt som de skulle äta upp varandra men jag brydde mig inte.
Vi tog nästan samma promenad i dag fast Lava fick hänga med också.
Det var lugnt och skönt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0