Äntligen spårning.

Äntligen var det dax för en ny spårdag.
Det blir ju lite långt mellan tillfällena då våra helger är mest vigda åt utställning och dagarna i veckan åt bla. jobb och andra skogsevenemang!

Mötte upp Elin & Christoffer i Vättlefjäll. tutade lite på dem och fick en vacker serinad av Wigge och Iriz till svar men det var bara Wigge som stormade fram och bröt sig in i bilen *haha* gammgubben blev glad att se mig.
Han var lika vild som de övriga..

Elin och jag la 5 st spår.

Elin och Christoffer överraskade mig med att det skulle bli grillning (fast vi sa att vi avvaktar) det var udnerbart gött... finns inget som går upp emot att grilla och äta i skogen.

Efter maten och lite tjöt var det dax..
Först ut var Iza min fröken Kaos som hade lämnat virrigheten hemma. Hon var klokren och metodisk i spåret.
Det vissar att hon kan när hon lägger manken till och när hon har fattat vad som gäller. Kanon duktig var hon och jag är så stolt över henne.  Men det där med att bära klävern tillbaka den äran det fick jag göra.

precis när vi var klara med Izas spår så kom regnet som tur var så hade alla hundar redan regn täcken på sig så det skyddade lite.

efter iza var det dax för Iriz som hade lite bakåtspår och vimsigheter men klarade det ändå. 
Idun och Wigge hade sina spår åt samma håll så vi slog följe. Idun var mycket metodisk i början av spåret men sen så blev hon mer nyfikne på vad hennes älskade morbror Wigge gjorde och velade bort sig så vi fick gå tillbaka 2 ggr till samma spårkärna och sista gången tog hon det och när vi jublade hörde jag Elin som stannade Wigge eftersom han var redan ute i sitt spår och ja han trodde väll att vi hade hittat hans klöv, som Elin sa "Tur han är röststyrd" men hon hade fått honom tillbaka på spåret och mot slutet satt ner näsan.

Medan elin höll på med Wigge tog jag med Lava ut, en het liten rödbeta är hon... bråttom bråttom till start. Eftersom det regnade fick hon behålla täcket på. Lava spårade högt i dag, enbart stundtals så tog hon ner näsan. lite bakspår eller så drev vinden åt det hållet men hon hittade klövern men kom in bakom den.
Mallig som alltid är hon vid klöv hittande. 
När vi kom tillbaka fick Lava vara lös och det njöt hon av. Hon var och stal korv hos Christoffer  vid elden och kollade in vattnet och försökte få med de andra på bus. 

Efter ha vilat lite så tog vi oss mycket blöta tillbaka till bilen och begav oss hem. väll hemma så lyckades jag snubbla och dra i min lilltå i en hallmöbel så det började blö. 
Iza var genast framme och luktade på min tå medan jag svor eder och förbannelse över hallmöblerna.

TACK ELIN & CHRISTOFFER för en mycket trevlig men blöt 17 Maj.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0