Brattåsskogen & Grattis till Zimson

I går var det sådant ösregn att jag tog inte med mig kameran på turen i Brattåsskogen.
Men i dag var vädret ok så det var bara att dra på sig kläderna , fickorna fulla med frolic och kameran fulladdad.
 
 
Tjejerna var full av energi och Lava var åter sitt vanliga jag, löpet var över denna gången.
Tjejerna drog i väg mitt in i skogen och jag åt ett annat håll, tog knappt några många sekunder innan de kom rusande mot och efter mig.
Gäller att hålla i hop flocken.
I dag så såg vi inga råddjur men vi upptäckte några Fingerborgsblommor som jag blev impad av.

 
Fick sedan reda på att de är Giftiga och bör inte förtäras.
Tjejerna hade som alltid skoj, de var på alla ställen samtidigt, när jag skulle ta kort på Lava så var Iza bredvid och när det var gruppfoto dax så stod Idun bredvid mig och dirigerade.
Leken har lugnat ner sig för tjejerna den är inet lika hetsig , visst i bland har de diskutioner men jag har lärt mig ett knep för att avbryta, jag går helt zonika i från dem och ger Lava frolic.
 
 
turen tog ungefär 2 timmar och det var helt underbart.
-------------------------------
 
Sedan vill jag ge ett STORT GRATTIS till Anna & Micke på Kennel http://www.teammoalands.se/
För deras kanonframgång i Helgen i Tammsvik.
Zimson (Dragon Light´s Stormhatt)
-SVIVK 28/7  1:1 HP BH5-R BIS-JUNIOR
-SVVK 29/7   Exc:1 CK BH3 R-CACIB & BIM-JUNIOR
 
--------------------------------
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0