Sundsvall tur och retur

Lite knäpp är man allt .

Jag och Elin tog med tjejerna och drog på långresa hela vägen till Sundsvall för 2 dagars utställning.
Men först mellanlandade vi i fredags hos Elins underbara föräldrar för kost och logie.

lördag var det upp kl 02.20 och åkte kl 03.30 mellan Stockholm och Gävle Hov så snöade det så att jag krypkörde i ca 40. Uj vad läskigt det var när man inte såg vägen.
Men precis efter Gävle Hov så var det barmark och ljust då bekände vi färg och kom fram 30 minuter innan planerad ankoms.
Det var lätt att hitta till utställningsplatsen. Snubblade in med alla saker och hundarna träffade på A.A med sina 3 huliganer. 
Slog oss ner och jag avnjöt en kopp kaffe och vi tjötade. Det var skoj att träffa lite annorlunda folk. 
Vissa känner man ju igen sedan innan .
Vi hade en slovakisk domare en trevlig man, utställnings resultaten kommer längst ner för båda dagarna. 
Det var igentligen bara en sak av själva bedömningen jag störde mig på det är när hundar som morrar både åt domare och andra hundar primeras.. det är för mig inte korrekt beteende av varghundar.
Bredvid oss satt ett gäng leonberhger och där kan man snacka om morrning, Vi hade dem nästan i knät totalt respektlösa så jag tröttnade och sa till dem.
Efter allt så körde vi till vandrarhemmet, ett mycket frächt och trevligt sådant och framförallt lätt att hitta.
Vi käkade  pizza och tjötade en stund innan vi alla somnade av total utmattning.

Söndagen:
vi fick sovmorgon men dagen startade ändå med att Lava fick i gång de 3 små I:na hon var så hungrig.
Fixade och packade innan vi drog till utställningen igen dag 2.
I dag var det SVVK och en Spansk domare.
Det gick fort när allt kom i gång och det kändes la lite som att man inte fick chansen att vissa upp sin hund,
Men skoj ändå var det som alltid.
Elin är en klippa inte bara för att hon fotar utan hon håller ordning på mig och hundarna.
Efter utställningen så åkte vi ner till Elins föräldrar och övernattade där till måndag då vi i lugn och ro hade sovmorgon, packade och åkte hem och för en gång skull var vi hemma i bra tid och någolunda skick.
Nu planeras det för nästa utställningar.

Tack Elin & Anna för en mycket trevlig helg!

Utställningsresultat:
14 April SKK / Sundsvall Domare: Rajic Branislav Slovenien

Dragon Light´s Stormhatt Exc 2
Dragon Light´s Silver Tistel Exc 2
Dragon Light´s Skogs Stjärna Exc 3
Dragon Light´s Ice Crystal Good
SeUch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel Exc 1 CK BT 2
 
UPPFÖDARKLASS: DRAGON LIGHT`S 1 HP
 
15 April SVVK/ Sundsvall Domare: Lotta Brun Spanien
Dragon Light´s Stormhatt VG
Dragon Light´s Silver Tistel VG 3
Dragon Light´s Skogs Stjärna VG 2
Dragon Light´s Ice Crystal VG 4
SeUch Sv-10 Dragon Light´s Trollhassel Exc 1 CK BT 4
 
UPPFÖDARKLASS: DRAGON LIGHT`S 1 HP + BIS 3 UPPFÖDARE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0