Skogslekar

I dag när vädret öntligen hade lugnat sig och man faktist kunde fota utan att kameran blev förstörd beslutade jag mig för 2 saker..
Tur ut med de 2 små och fota samt en längre vildare tur med de stora i den STORA skogen.

Mycket riktigt på med stävlar och traskade i väg upp på Himlabacken med kameran i högsta hugg och hundmat i fickan.
Töserna fattade snabbt att matte hade gotta i fickan så de begav sig inte direkt långt i från mig men väll inne i skogen så tog nyfiken överhand och vi traskade och fotade vartomannant.
Såg i dag att Idun hade vuxit på höjden över rumpan och bakbenen dragit i väg lite.. hon ser hellöjlig ut.. medan Iza växer fortfarande jämt.
Kolla bara in denna rumpbilden..



Jag vet ju att det kommer ändra sig men jäklar alltså..

Sedan så är de lika underbara som alltid.. Iza är totalt sjövild och är överallt och ingenstanns medan Idun e mer mattig.



Jag skulle gladerligen behållt Iza hemma också men men vi får se vad framtiden har gett oss för kort att spela med.

Efter lek med de små i skogen och deras maten så var det dax för de stora. -Dock utan kamera-

Vi åkte upp till Ishallen och traskade i väg i lera och gegga, båda var lösa och var mer eller mindre galna.
Jag skrattade mer än en gång åt deras dumheter och lerskuttandet
.. skrattet  fastnade dockl  i halsen på mig när de båda krockade och Lava blev täckt av lervatten som stank som unken ..... ja ni kan tänka er.
Men hon var lika glad för det och fortsatte sin hoppsi hej lek..
Sota som går på med. igen var mer vild än tam.. det var underbart att se henne sådan.

Väll hemma så insåg jag att det gick inte bara att torka bort skiten av Lava utan en duch ordnades.. jag tror hon tyckte det var skönt eftersom hon suckade djupt och ströck sig mot mig...

Sedan knöddes sig alla även småvalparna ner sig i den stoar bia bädden bredvid sin mor och moster och sov djupt.
Nu e det dax för mat och ännu mer vila .. funderar på om jag ska se Season of the Witch eller The Rite .. svåra val!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0