Lördag

Det är tyst och tungt här hemma efter Sotas bortgång, min sorg går i våger.
Saknar henne gör jag konstant men tårarna har börjat avta.

I går gick jag och Lava i skogen där jag tog Sotas sista promenad, jag vet inte om jag inbillade mig men Lava gick på de vägar som Sota hade tagit, hon spårade det såg jag men var det Sotas doft  ?? ... ja de kan bara Lava veta.
Men skönt var det att gå där, det behövde vi båda.

I dag var det Brattåsskogen som gällde för oss. Iza & Idun fick också hänga med.
I början fick Lava gå i koppel eftersom valparna ännu är små. Men längre in i skogen så släppte jag henne och den hon skulle trycka till var Iza...
Idun e så smart att hon slänger sig ner eller spinger till mig, Iza vill försvara sig och leka.
Men Lava var duktig ändå hon låter mer än vad hon är.. hon skadar dem inte.

Vi gick på snårstigar och ja självklart fastande Idun i blålera och såg ut som ....ja du jag vet inte vad men vacker var hon inte så det blev varma duchen när vi kom hem. 
Iza var faktist denna gången lite smartare än sin syster och höll sig efter mig... jag tror Idun lärda sig...
Men det var skönt att komma ut och rensa skallen och bara gå en sväng. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0