Fåglar och vargar

I onsdags fotade jag några ovanliga fåglar .. ovanliga för mig.
De kom i 20-tal alltså en stor flock och vräkte i sig Rönnbären utanför fönstret.
Jag tog självklart kameran till hjälp och fotade dem.





Då jag verkligeninte är någon fågel expert tog jag hjälp av en god vän för att utröna vilka de är.
de vi kom framtill var Sidsvansar.
Men de är tydligen mycket ovanliga här nere och kommer i typ bara vart 10 år.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sidensvans

Onsdag 2 Nov.
I dag hade vi mycket trevligt besök av Lavas ena son (Smultronklöver) alias Helge.



De hade så skoj och det var så roligt att se honom igen ♥
mer kjort kommer upp på hemsidan snart!

Fredag 4 Nov.
Mötte jag upp Elin, Christoffer med deras hundar Wigge & Iriz i Vättlefjäll med Lava.
Vi behövde komma i väg på en långis för att rensa huvudet och utan valpar .
i 3 ½ timme gick vi, fotade och skrattade.
det var helt underbart. Tack ni båda för att ni bjöd med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0